SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Non-commercial Marketing - JJB229
Title: Nekomerční marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (1)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Ladislav Báča
Ing. Ondřej Obluk
Interchangeability : JJB401
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Výuka je koncipována v přímé návaznosti dvou souvisejících témat komerční a
nekomerční marketingové komunikace (předmětů Komerční marketing a
Nekomerční marketing). Posluchači se seznámí s vymezením pojmu sociálního marketingu,
srovnáním stavu jeho rozvoje v ČR a ve světě. Budou prezentovány rozdíly v
plánování, kreativním řešení, realizaci a vyhodnocování nekomerčních
kampaní ve srovnání se standardními komerčními, a specifika vlastní
nekomerčním kampaním, jako je role komunikace ve fundraisingu, sociální
marketing versus charita, CSR (společenská odpovědnost firem) jako součást marketingové komunikace firem v
21. století.
Last update: Báča Ladislav, Ing. (25.04.2016)
Literature - Czech

Andreasen, A. R. Social Marketing in the 21st Century. Sage, 2006

Bačuvčík, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006

Frič, P. (et al.) Strategie rozvoje neziskového sektoru. Praha: Fórum dárců, 2000

Gillin, P. Social Marketing: To the Business Customer. Wiley, 2011

Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, 1996

Johnová, R. marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008

Kotler, P., Lee, N. Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. Sage, 2008

Kotler, P., Lee, N. Up and Out of Poverty: The Social Marketing Solution. FT Press, 2009

Kotler, P., Lee, N., Roberto, N. Social Marketing: Improving the Qquality of  Life. Sage, 2002

Šedivý, P. - Mendlíková, O. Úspěšná nezisková organizace. Grada, 2011

Weinreich, N. K. Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide. Sage, 2011

 

Last update: Hejlová Denisa, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2015)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html