|
|
|
||
Právní praxe přináší četná setkání s lidmi různých zájmů, osobností a společenských postavení. Stále více se také absolventi právníci setkávají s podnikáním a někteří z nich i s potřebou řídit týmy nebo se podílet na vedení organizací.
Kurz studentům pomáhá přejít od teorie k praxi právě v tzv. měkkých dovednostech, tedy ve schopnosti komunikovat, rozumět vztahům a vyznat se v sobě a jiných lidech. Navíc poskytuje základní orientaci v podnikání a rolích manažerů a lídrů. Po jeho absolvování by absolventi měli mít základní dovednosti zejména v následujících oblastech těchto dovedností: 1. Zjišťování lidského potenciálu a systematický rozvoj lidí 2. Vedení a facilitace porad 3. Motivace lidí na základě jejich osobností 4. Základní orientace v organizacích a podnikání 5. Ovlivňování vztahů mezi lidmi 6. Prevence a řešení konfliktů mezi lidmi 7. Základy sebeřízení Výuka je rozvržena do 12 lekcí po 90 minutách. Je složena z krátkých teoretických přednášek, řešení konkrétních reálných i modelových situací a diskusí o jednotlivých dovednostech a zpětných vazbách pro aktéry sehrávek. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (18.09.2024)
|
|
||
1. Ověření znalostí formou otázek a řešení zadaných situací v rámci kolokvia. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (18.09.2024)
|
|
||
Předmět zahrnuje tato témata: 1. Poznávání a rozvoj motivů a schopností Pyramida kultury a její využití pro poznání lidí ve vztahu k práci. Lidské zdroje a výkony z pohledu teorie omezení. Využití pyramidy kultury pro rozvoj lidí a jejich potenciálu. 2. Práce se schopnostmi a motivací Trojúhelník lidských zdrojů – co vlastně lidé nabízejí v práci a partnerství. Diagram P/S – poznávání a ovlivňování toho, zda lidé umí a chtějí. Co dělat, když umí a chtějí, ale nemohou vzhledem k podmínkám. 3. Vedení a facilitace porad I Smysl a témata porad a role na poradách. Role facilitátora a facilitační dovednosti. Techniky řešení problémů a rozhodování ve skupině. 4. Vedení a faciltace porad II Dynamika lidských skupin a dynamika porad. Základní pravidla pro ovlivňování dynamiky porad. Příprava na poradu a organizace setkání.
5. Podnikání, vedení a řízení Pyramida vitality a její využití při rozvoji podnikání a organizací. Péče o užitečnost podnikání a efektivitu organizací. Péče o stabilitu a dynamiku podnikání a organizací. 6. Motivace lidí Rozeznávání motivace, stimulace a manipulace, základní pravidla motivace. Motivační faktory – osobnost, prostředí a situace, motivační pole. Úvod k motivačnímu založení. 7. Motivační založení Poznávání motivačního založení lidí Motivace lidí na základě poznání jejich motivačního založení. Důsledky motivačního založení pro práci a vztahy. 8. Ovlivňování vztahů mezi lidmi Pět základních vztahových vzorců. Ovlivňování, stimulace a zvládání základních vztahových vzorců. Vznik a rozvoj spolupráce a synergie. 9. Konflikty mezi lidmi Význam konfliktů ve vztahu k vývoji. Dva typy konfliktů mezi lidmi, depersonifikace a zvládání emocí. Řešení konfliktů na úrovni zájmů a postojů. Metody řešení mezilidských konfliktů. 10. Řešení konfliktů vyjednáváním Vyjednávací styly a jejich používání. Význam spokojenosti a stabilita dohod. Základní vyjednávací dovednosti. 11. Zvládání konfliktních lidí Příklady konfliktního chování a konfliktních lidí. Základní dovednosti při zvládání konfliktních lidí Schéma zvládání konfliktních lidí. 12. Základy sebeřízení Metody sebepoznání a sebepřijetí. Management priorit, cílů, činností a zdrojů (včetně času). Metody prevence, využívání a zvládání stresu.
Jednotlivé bloky jsou plánovány v následující struktuře: stručný teoretický úvod – role-play nebo analýza konkrétní situace – odvození relevantních znalostí a dovedností – diskuse o jejich aplikaci v praxi. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (18.09.2024)
|
|
||
Základní literatura: 1. Plamínek, Jiří: Tajemství motivace: Jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 2., doplněné vydání, Plamínek Jiří, Grada, 2010. 2. Plamínek, Jiří: Průvodce moderního náčelníka, Management press, 2017. 3. Plamínek, Jiří: Konflikty a vyjednávání: Umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. 3., upravené a doplněné vydání, Grada, 2012. Ostatní literatura: 1. Plamínek, Jiří: Vedení porad: Jak dosáhnout maximálního výsledku s minimem lidí, času a energie, 2., rozšířené vydání, Grada, 2012. 2. Fischer, R., Ury, W.: Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In (jakékoli vydání…). 3. Doyle, Michael, Straus, David: How to make meetings work (jakékoli vydání…). 4. Fischer, Roman: Procesní řízení pro manažery: Jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli, Grada, 2014. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (18.09.2024)
|