|
|
|
||
Předmět navazuje na Právní praxi na středních školách I (Street Law), v rámci které si studenti osvojili základy právní didaktiky a získali zkušenosti s výukou práva na konkrétní střední škole. Předmět je určen těm studentům, kteří mají i nadále zájem rozšiřovat své didaktické a odborné znalosti a dovednosti prostřednictvím výuky práva. Úkolem studentů v tomto předmětu je podílet se na zvyšování právní gramotnosti tím, že se zapojí do aktivit programu Street Law. Konkrétní obsah praxe bude u každého studenta odlišný, typicky nicméně půjde o kombinaci následujících aktivit:
– „na klíč“ připravený a zorganizovaný simulovaný soud (moot court), – odučení ukázkové interaktivní hodiny práva, – organizace návštěvy skutečného soudního jednání, – interaktivní právní seminář ve věznici, – zpracování zadaného tématu (zejm. aktuální právní případy) do podoby ukázkového plánu hodiny, – interaktivní seznámení uchazečů o studium na PF UK s podobou studia na fakultě. Během praxe studenti dochází na setkání s vyučujícím praxe. Vyučující současně poskytuje studentům nezbytnou podporu a je připraven s nimi individuálně konzultovat otázky týkající se jejich praxe. Semináře na fakultě se nekonají pravidelně, ale vždy jen po domluvě s vyučujícím předmětu tak, aby vhodně doplňovaly probíhající praxi studentů. Studenti si během celé praxe vedou portfolio odborné právní praxe. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (06.08.2024)
|
|
||
1. Splnit objem aktivit dohodnutý s vyučujícím. 2. Účastnit se všech setkání na fakultě (úvodní, průběžná a závěrečné). 3. Včas a řádně vypracovat a odevzdat portfolio praxe. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (06.08.2024)
|
|
||
Předmět je prakticky orientovaný předmět, jehož konkrétní náplň se odvíjí od domluvy studenta s vyučujícím praxe a od konkrétní kombinace jednotlivých aktivit, které bude student v rámci praxe vykonávat. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (06.08.2024)
|
|
||
Základní literatura: 1. URBAN, M. Street Law aneb Jak učit právo na středních školách. Materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013. (dostupné na: http://streetlaw.eu/wp-content/uploads/street-law-aneb-jak-ucit-pravo-na-strednich-skolach.pdf) 2. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. Ostatní literatura: 1. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. 2. Kolektiv autorů. Právo pro každého – učebnice „Právo pro každý den – Street Law“. Partners Czech, Praha 2001. 3. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2004. 4. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. 5. URBAN, M. Efektivní strategie formování právního vědomí středoškolských studentů. Případy z praxe. Praha: Leges, 2013. 6. URBAN, M. Prakticky orientované metody výuky – historie, přínosy, rizika. In KUKLÍK, J. a kol. Metodologie praktických forem právního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013. 7. URBAN, M., FRIEDEL, T. Jak učit lidská práva na školách? Praha: Právnická fakulta UK, 2013. 8. URBAN, Michal a kol. Moot court ve výuce práva. Praha: nakladatelství Kosová Eliška – MAKEdetail, 2014. (dostupné na: http://streetlaw.eu/wp-content/uploads/moot-court-ve-vyuce-prava-prakticky-pruvodce.pdf) 9. DRASLAROVÁ, H., FRIEDEL, T., URBAN, M. (eds.). Jak učit o právu? A. Sborník ukázkových plánů hodin. Praha: Právnická fakulta Univerzity Karlovy, 2019. 10. DRASLAROVÁ, H., FRIEDEL, T., URBAN, M. (eds.). Jak učit o právu? B. Přílohy k ukázkovým plánům hodin. Praha: Právnická fakulta Univerzity Karlovy, 2019. Last update: Šicnerová Barbora, Mgr. (27.08.2024)
|
|
||
Příhlašování na předmět probíhá prostřednictvím e-mailu vyučující. Last update: Hatina Viktor, Mgr. (13.09.2022)
|