|
|
|
||
The pharmaceutical care is based on an individual approach to the patient, it is focused on patient´s pharmacotherapy and the management of drug-related problems. The fundamental idea of the subject is to acquire knowledge and skills which stimulate the promotion of the effective, safe, and cost-effective pharmacotherapy. The aim is to learn how to use principles and tools of pharmaceutical care in specific nosology units, symptoms, and various groups of patients and thus contribute to the individualization of the therapy in order to optimize health outcomes related to pharmacotherapy. Students are learned how to coordinate patient´s self-medication and its risks arising from, how to maximize the effect of the therapy and minimize its risks and search for the possibilities of rational management of medication non-adherence and other drug-related problems. Additionally, practical exercises are focused on correct use of application and self-monitoring aids, simple or complex drug forms, and simple diagnostic tests. Interactive seminars are focused on examples from clinical practice and training of individual pharmaceutical care algorithms. Training of dispensing activity takes place in a pharmacy simulator and the audio-video technology is used.
Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je splnění následujících podmínek:
Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Doporučená:
Last update: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
|
|
||
Přednášky, interaktivní semináře, praktická cvičení, praktické nácviky s pacientem, e-learning. Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Okruhy ke zkoušce
Informace k průběhu zkoušky Každý student si vytáhne jednu otázku a jednu kazuistiku (seznam v samostatném souboru). Farmaceutická péče vyžaduje individuální přístup k pacientovi, orientaci na jeho farmakoterapii a management lékových problémů. Student prokáže, že je schopen uplatnit principy a nástroje farmaceutické péče u jednotlivých nosologických jednotek, symptomů a různých skupin pacientů a přispět tak k individualizaci terapie s cílem optimalizovat zdravotní výstupy související s farmakoterapií. V rámci zkoušky bude hodnoceno, zda je student schopen v kontextu pacienta usměrňovat jeho samoléčbu a rizika z ní plynoucí, provádět dispenzaci léčiv, maximalizovat účinek užívané terapie a minimalizovat její rizika a hledat možnosti racionálního řešení non-adherence k léčbě a dalších lékových problémů. Při tom je nutno stále myslet na to, čeho chceme dosáhnout obecně (cíle farmakoterapie) a jak k tomu může přispět farmaceut. Odpověď bude hodnocena především dle celkového přehledu nad zkoušenou problematikou, a podle toho, jak student dokáže podpořit své argumenty znalostmi z farmakologie a klinické farmacie. Seznam kazuistik je k dispozici předem, základem je samostudium doplněné o informace z přednášek a seminářů. Kazuistika bude vyžadovat rychlou reakci. Student musí dokázat uplatnit zásady farmaceutické péče. Student vysvětlí symptomy, event. určí, zda diagnózy odpovídají použitým léčivým přípravkům, jmenuje možnosti maximalizace účinku a minimalizace rizik užívané farmakoterapie (podle toho, zda je u dané kazuistiky dostatek informací o pacientovi). U vybraných léčiv se student pokusí uvést základní informace, které by předal pacientovi. Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
Přednášky
Praktická cvičení
Semináře
Praktický nácvik s pacientem
E-learning
Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|
|
||
E-learning Moodle: Farmaceutická péče II GF348 2023/2024 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16023 Last update: Malý Josef, doc. PharmDr., Ph.D. (17.02.2024)
|