|
|
|
||
Last update: Barbora Duchková (11.09.2023)
|
|
||
Last update: Barbora Duchková (13.07.2023)
Požadavky k zápočtu: splnění průběžně zadávaných úkolů, MOODLE (kurs 2, test ke kapitolám 1,2), průběžný a zápočtový test na 70% Zkouška Požadavky / Tématické okruhy ke zkoušce Das Medizinstudium. Der menschliche Körper. Das Skelett. Verletzungen des Bewegungsapparates, Erste Hilfe. Die Muskeln. Das Blut. Das Kreislaufsystem. Das Atmungssystem. Das Verdauungssystem. Die Harnorgane, Kommunikation mit Patienten - Aufnahme, Anamnese, Dokumentation, Krankenhaus, Anweisungen, Blutentnahme, Plasmaspende Požadavky zahrnují: základní texty, slovní zásobu, doplňkové texty, z gramatických prostředků mj. minulý čas sloves, pasívum, participium I. a II, rozkazovací způsob, stupňování přídavných jmen a příslovcí, přívlastkový rámec (rozvitý přívlastek), číslovky, časové a účelové věty. Průběh zkoušky: 1. Práce s odborně zaměřeným textem (četba, překlad, konverzace k textu, použití gramatických prostředků) 2. Prezentace jednoho z probraných témat (popis a funkce tělního systému, nemoci apod.) + řízená konverzace k tématu 3. Příklady komunikace s pacientem (příjem, anamnéza, dokumentace, pokyny, orientace v nemocnici, odběr krve, plazmy) 4. Řízená konverzace k aktuálnímu tématu – průběh koronavirové krize (na základě práce s informacemi z německých médií v rámci přípravy na zkoušku) |
|
||
Last update: PhDr. Tamara Kopřivová (04.07.2023)
Literature Obligatory:
Miroslav Mašek: Základy lékařské němčiny (interní učební texty)
Recommended and sources:
Eva Formánková: Přehled německé gramatiky, soubory tréninkových cvičení s klíčem, testy - kurz 1, 2 pro studenty lékařské fakulty (elektronický materiál na MOODLE)
E. Berglová, E. Formánková, M. Mašek: Moderní gramatika němčiny, Fraus, Plzeň 2002
Texts with medical topics (Google, magazines, etc.)
Videos from medical and health practice (YouTube aj.) |
|
||
Last update: Barbora Duchková (02.04.2024)
credit: active attendance; fullfilment of continuously assigned tasks; Moodle (course 2, test - chapters 1,2); continuous test, credit test (70%) Exam basic and supplementary texts, vocabulary, grammar.
|
|
||
Last update: Barbora Duchková (03.07.2023)
Syllabus
Winter term:
October: Medizinstudium. Der menschliche Körper. Im Krankenhaus. Minulý čas sloves. Plurál podstatných jmen
November: Skelett des Menschen. Verletzungen des Bewegungsapparates. Aufnahme. Anamnese u. Dokumentation. Přídavná jména (skloňování a stupňování). Zvratná slovesa. Průběžný test
December: Erste Hilfe. Muskeln. Krankengymnastische Übungen Rozkazovací způsob. Pasívum.
January: Muskeln. Výslovnost cizích slov v němčině. Credit tes.
Summer term
February: Blut. Bluterkrankungen. Blutentnahme. Plasmaspende. Číslovky (řadové, podílné, zlomky a další číslovkové výrazy). Pasívum
March: Kreislaufsystem. Herztransplantationen. Příčestí přítomné a minulé, rozvitý přívlastek. Pasívum.
April: Atmungssystem. Erkrankungen u. Untersuchungen Syntax – účelové věty, časové věty. Průběžný test.
May: Verdauung. Verdauungsbeschwerden. Richtige Ernährung. Podmiňovací způsob sloves. Finall test
|
|
||
Last update: Barbora Duchková (02.10.2020)
|
|
||
Last update: Barbora Duchková (13.07.2023)
Požadavky k zápočtu: splnění průběžně zadávaných úkolů, MOODLE (kurs 2, test ke kapitolám 1,2), průběžný a zápočtový test na 70% Zkouška Požadavky / Tématické okruhy ke zkoušce Das Medizinstudium. Der menschliche Körper. Das Skelett. Verletzungen des Bewegungsapparates, Erste Hilfe. Die Muskeln. Das Blut. Das Kreislaufsystem. Das Atmungssystem. Das Verdauungssystem. Die Harnorgane, Kommunikation mit Patienten - Aufnahme, Anamnese, Dokumentation, Krankenhaus, Anweisungen, Blutentnahme, Plasmaspende Požadavky zahrnují: základní texty, slovní zásobu, doplňkové texty, z gramatických prostředků mj. minulý čas sloves, pasívum, participium I. a II, rozkazovací způsob, stupňování přídavných jmen a příslovcí, přívlastkový rámec (rozvitý přívlastek), číslovky, časové a účelové věty. Průběh zkoušky: 1. Práce s odborně zaměřeným textem (četba, překlad, konverzace k textu, použití gramatických prostředků) 2. Prezentace jednoho z probraných témat (popis a funkce tělního systému, nemoci apod.) + řízená konverzace k tématu 3. Příklady komunikace s pacientem (příjem, anamnéza, dokumentace, pokyny, orientace v nemocnici, odběr krve, plazmy) 4. Řízená konverzace k aktuálnímu tématu – průběh koronavirové krize (na základě práce s informacemi z německých médií v rámci přípravy na zkoušku) |