|
|
|
||
Obsahem předmětu „Komunikační dovednosti„ je získat ucelený přehled o základních pojmech týkajících se oblasti lidského dorozumívání jako cesty k porozumění a pochopení jednotlivých fází komunikačního cyklu, dešifrovat signály neverbální komunikace, odhalit významovou strukturu mluveného slova a pochopit jednání člověka v celém kontextu. Sebereflexe studentů je nedílnou součástí jednotlivých tematických celků.
Last update: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (11.09.2019)
|
|
||
Last update: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (11.09.2019)
|
|
||
PŘEDMĚT JE UKONČEN ZÁPOČTEM. PODMÍNKY PRO UDĚLENÍ ZÁPOČTU: • 100% účast na kontaktní výuce (neúčast z důvodu nemoci se uznává); • aktivní účast na natáčení dvou videovýstupů modelových komunikačních situací; • individuální analýza minimálně jednoho vlastního videovýstupu. Last update: Čechová Jana, Mgr. (11.09.2020)
|
|
||
ZÁKLADNÍ STUDIJNÍ LITERATURA:
Last update: Tomová Šárka, PhDr., MPH, Ph.D. et Ph.D. (11.09.2019)
|
|
||
PŘEDMĚT JE UKONČEN ZÁPOČTEM. Last update: Čechová Jana, Mgr. (11.09.2020)
|
|
||
Sylabus: Obsahové zaměření přednášek a seminářů:
Verbální komunikace, aktivní naslouchání; Neverbální komunikace, identifikace neverbální řeči těla; Paralingvistické aspekty mluveného slova; Vytváření pozitivních emocí v rámci komunikace; Soupeření, kooperace, devalvace, evalvace; Komunikační techniky a jejich využití v praxi.
Stanovené výstupy z učení: Student chápe význam komunikace v lékařské péči. Student dokáže identifikovat evalvační a devalvační prvky v komunikaci. Student dokáže popsat význam aktivního naslouchání v lékařské péči. Student dokáže popsat význam předávání informací pacientům. Student umí vyjmenovat faktory ovlivňující vzájemnou interakci lékaře a pacienta. Student dokáže identifikovat neverbální projevy účastníků semináře. Student umí vyhodnotit styl komunikace s pacientem. Student umí akceptovat názor skupiny. Student umí prezentovat své postoje a názory. Student zná zásady týmové spolupráce. Student je schopen klást otázky a reagovat na ně. Student je schopen udržovat tematické linie diskuze. Student je schopen syntézy informací do stručného souhrnu. Last update: Čechová Jana, Mgr. (11.09.2020)
|