Předmět je koncipován jako praktický a vytváří předpoklad pro úspěšný budoucí výkon zdravotnického povolání lékaře. V rámci předmětu student získá především následující dovednosti a kompetence:
- zhodnotit a interpretovat výsledky a stanovit pracovní diagnózu včetně diferenciální diagnostiky (klinická rozvaha)
- uplatnit poznatky základních vědních lékařských oborů ve své klinické rozvaze a v indikaci vhodných zákroků a vyšetření
- správně nakládat se zdravotní dokumentací a zjištěnými údaji.
- využívat postupy založené na poznatcích vědeckých výzkumů v klinické praxi
- při péči o pacienta využívat základy biomedicínské a klinické etiky
- empaticky a bez předsudků radit pacientům v otázkách jejich zdraví a životního stylu a účinně je motivovat k žádoucí změně
- podávat konkrétní a relevantní informace a vysvětlení pacientům, jejich rodinám, svým kolegům a dalším profesionálům, přispívat ke společnému porozumění problému a společně tvořit plán péče
- podílet se na vytváření týmových strategií a řešení konfliktů s využitím mezioborového vzdělávání a nácviku
Last update: Procházková Helena, Bc. (12.02.2024)
Literature - Czech
x-x-x
Last update: Procházková Helena, Bc. (12.02.2024)
Syllabus
The subject is conceived as a practical one and creates a prerequisite for successful future practice of the medical profession of physician. Within the subject, the student will mainly acquire the following skills and competencies: - to evaluate and interpret the results and establish a working diagnosis including differential diagnosis (clinical balance sheet) - to apply the knowledge of basic scientific medical disciplines in their clinical balance sheet and in the indication of appropriate interventions and examinations - to correctly handle the medical documentation and established data. - to use procedures based on the knowledge of scientific research in clinical practice - to use the basics of biomedical and clinical ethics in patient care - empathically and without prejudice advise patients on the issues of their health and lifestyle and effectively motivate them to make the desired change - provide concrete and relevant information and explanations to patients, their families, their colleagues and other professionals, contribute to a common understanding of the problem and jointly create a care plan - participate in the creation of team strategies and conflict resolution using interdisciplinary education and training.