|
|
|
||
Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle
předmětu jsou:
Seznámení s metodou klasické Mobilisace kloubního systému dle zásad Pražské školy a prof. K. Lewita. Praktická
aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.
Seznámení s metodou dle M. Feldenkreise (Feldenkreisova metoda). Praktická aplikace jednotlivých postupů a
manévrů tohoto léčebného konceptu.
Seznámení s metodou M. Mojžíšové a její aplikace u funkčních poruch hybného systému a její konotace k vývojové
kineziologii. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu.
Seznámení s podstatou a teoretickými východisky Hiporehabilitace. Ukázky jednotlivých léčebných postupů této
speciální rehabilitační metody.
Seznámení s motorickými testy a funkčním testování hrubé motoriky u dětí do 1 roku života a dětí předškolního
věku. Praktická aplikace jednotlivých postupů tohoto speciálního testování.
Seznámení s metodou Viscerální rehabilitace a možnostmi jejího uplatnění u poruch trávicího systém (sfinkterové
poruchy, obstipace, poruchy polykání).
Stručná charakteristika předmětu:
Předmět je koncipován tak, aby umožnil vhled studentů fyzioterapie do konkrétních ucelených postupů, které se využívají
u onemocnění nejen hybného systému, ale i systému neurologického a interního. Seznamuje studenty s teoretickou
podstatou těchto ucelených postupů a umožňuje jim lepší orientaci ve světě jednotlivých konceptů a metod, které v zásadě
patří do postgraduálního vzdělávání a jsou často vedeny formou odborných inovačních kurzů. Student by měl být ještě
v pregraduálním vzdělání s těmito vybranými koncepty seznámen, jednak proto aby mohl jejich léčebných dopadů využít
již krátce poté co přejde do klinické praxe a jednak proto, aby se lépe zorientoval ve světě postgraduálního klinického
vzdělávání a mohl si lépe vybrat svou profesní profilaci. Student se seznámi nejen s teoretickými východisky
jednotlivých postupů, ale též mu bude umožněna praktická aplikace poznatků a „trénink“ manuálních manévrů. Last update: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Povinná literatura: KOLÁŘ, Pavel et al. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009. xxxi, 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. KOLÁŘ, Pavel et al. Základy klinické rehabilitace. První vydání. Praha: Galén, [2015], ©2015. 167 stran. ISBN 978-80- 7492-219-0. KOLÁŘ, Pavel et al. Clinical rehabilitation. 1st ed. Praha: Alena Kobesová, 2013, 764 s. ISBN 978-80-905438-0-5. LEWIT, Karel. Manipulační léčba v rámci léčebné rehabilitace. 1. vyd. Praha: Nadas, 1990. 426 s. ISBN 80-7030-096-5. Léčebná rehabilitace v interním lékařství. Praha: Raabe, [2017], 2017. 158 stran. Rehabilitační a fyzikální terapie; 4. ISBN 978-80-7496-311-7. Doporučená literatura: GROSS, Jeffrey M., FETTO, Joseph a SUPNICK, Elaine Rosen. Vyšetření pohybového aparátu: překlad druhého anglického vydání. Vyd. 1. Praha: Triton, 2005. 599 s. ISBN 80-7254-720-8. HERMANNOVÁ, Hana a kol. Základy hipoterapie. 1. vyd. Praha: Profi Press, 2014. 153 s. ISBN 978-80-86726-57-1. Další studijní materiály jsou zveřejněny na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7071 Last update: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Jde o povinný studijní předmět, který patří mezi základní teoretické předměty profilujícího základu. Zaměření a cíle předmětu jsou: Seznámení s metodou klasické Mobilisace kloubního systému dle zásad Pražské školy a prof. K. Lewita. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu. Seznámení s metodou dle M. Feldenkreise (Feldenkreisova metoda). Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu. Seznámení s metodou M. Mojžíšové a její aplikace u funkčních poruch hybného systému a její konotace k vývojové kineziologii. Praktická aplikace jednotlivých postupů a manévrů tohoto léčebného konceptu. Seznámení s podstatou a teoretickými východisky Hiporehabilitace. Ukázky jednotlivých léčebných postupů této speciální rehabilitační metody. Seznámení s motorickými testy a funkčním testování hrubé motoriky u dětí do 1 roku života a dětí předškolního věku. Praktická aplikace jednotlivých postupů tohoto speciálního testování. Seznámení s metodou Viscerální rehabilitace a možnostmi jejího uplatnění u poruch trávicího systém (sfinkterové poruchy, obstipace, poruchy polykání). Stručná charakteristika předmětu: Předmět je koncipován tak, aby umožnil vhled studentů fyzioterapie do konkrétních ucelených postupů, které se využívají u onemocnění nejen hybného systému, ale i systému neurologického a interního. Seznamuje studenty s teoretickou podstatou těchto ucelených postupů a umožňuje jim lepší orientaci ve světě jednotlivých konceptů a metod, které v zásadě patří do postgraduálního vzdělávání a jsou často vedeny formou odborných inovačních kurzů. Student by měl být ještě v pregraduálním vzdělání s těmito vybranými koncepty seznámen, jednak proto aby mohl jejich léčebných dopadů využít již krátce poté co přejde do klinické praxe a jednak proto, aby se lépe zorientoval ve světě postgraduálního klinického vzdělávání a mohl si lépe vybrat svou profesní profilaci. Student se seznámi nejen s teoretickými východisky jednotlivých postupů, ale též mu bude umožněna praktická aplikace poznatků a „trénink“ manuálních manévrů. Last update: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|