Kurz EBM bezprostředně navazuje na výuku obecné epidemiologie a kreativní formou usiluje o integraci znalostí,
které získává student LF v různých dalších předmětech (např. informatika, biostatistika, klinické obory) a jejich
využití pro pochopení postavení EBM v současném lékařství. Důrazem na povahu vědeckého důkazu, jeho validitu
a klinickou relevanci pak problematiku rozšiřuje až k samostatné identifikaci chybějících dat a důkazů, tj. nových
vědeckých otázek, které jsou přirozeným východiskem pro formulaci nových vědeckých cílů, a výběr
nejvhodnějších vědeckých nástrojů, které mohou vést k hledaným odpovědím. Navržená forma předmětu s
převážnou e-learningovou částí, umožňující absolvování užitečné a velmi potřebné výuky i v časově vytíženém
curriculu vyšších ročníků lékařské fakulty, přinese absolventům časovou úsporu a komfort samostudia.
Těžiště kurzu je nácvik formulace smysluplné klinické otázky, získání dovedností jak vyhledat „nejlepší“ dostupný
vědecký důkaz, schopnost jeho kritického posouzení a aplikovatelnost získaných důkazů pro konkrétního pacienta.
Výuka je podložena učebnicí autorů Šmerhovský, Göpfertová, Feberová: EBM z pohledu klinické epidemiologie,
Karolinum 2007.
Last update: Hubáčková Hedvika (23.01.2014)
Aim of the course - Czech
Cílem volitelného předmětu je moderní a přístupnou formou seznámit zainteresované studenty, kteří se připravují k vědecké dráze nebo o ní uvažují, s principy evidence-based medicine (EBM). Praktickým cílem je získat, na základě rozboru postupů používaných v EBM, dovednosti, které jsou základním předpokladem pro schopnost samostatné vědecké práce:
Samostatné vyhledání nejlepších dostupných vědeckých důkazů.