|
|
|
||
Předmět navazuje na pohybové aktivity v primární prevenci a nabízí praktická východiska a indikace pohybových aktivit při oslabení kardiovaskulárního, pohybového a respiračního systému. Studenty seznamuje s kategoriemi jednotlivých oslabení z hlediska lékaře i učitele-trenéra. Zároveň představuje tvorbu vhodných pohybových programů a aktivit v různém prostředí vzhledem k diagnoze i věku pacienta. Last update: Kašparová Parkanová Markéta, PhDr. (05.09.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení studentů se základními indikacemi pohybových aktivit u jedinců s oslabením kardiovaskulárního, pohybového a respiračního systému. Podat teoretická východiska i příklady z praxe. Navázat na výuku a znalosti z předmětu pohybové aktivity v primární prevenci. Last update: Kašparová Parkanová Markéta, PhDr. (05.09.2019)
|
|
||
100% docházka. Last update: Kašparová Parkanová Markéta, PhDr. (05.09.2019)
|
|
||
BARTŮŇKOVÁ, S. a kol. Praktická cvičení z fyziologie pohybové zátěže. 1.vyd. Praha: Karolinum. 1996, 83 s. ISBN 80-7814-274-5 Last update: Kašparová Parkanová Markéta, PhDr. (05.09.2019)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forma teoretické výuky navazující na předmět pohybové aktivity primární prevence. Testování. Metodické zásady výchovy a vytváření pohybových programů vhodných u lidí se zdravotním oslabením.
Last update: Kašparová Parkanová Markéta, PhDr. (21.01.2020)
|
|
||
Vzhledem k opatřením rektora UK, MZ ČR a vlády ČR praktická výuka našeho pracoviště bude probíhat do odvolání pouze distanční formou. Aktuální INFO – webové stránky ÚTV 2. LF UK https://www.lf2.cuni.cz/ustav-telesne-vychovy-2-lf-uk Seznámit studenty se základy doporučení pohybových aktivit pro zdravotně oslabené jedince. Podat teoretická východiska u jednotlivých oslabení a ukázat tvorbu pohybových programů na jednotlivých kasuistikách. Formou teoretické výuky i praktických ukázek navázat na předmět pohybové aktivity v primární prevenci. Využít teoretických znalostí v indikaci a kontraindikaci pohybových aktivit u pacientů s ohledem na diagnostikované oslabení. Nabídnout studentům množství vhodných metodických postupů u jednotlivých oslabení i s ohledem na věkové kategorie pacientů. Výukové oblasti: pohybové aktivity u kardiovaskulárních onemocnění pohybové aktivity u respiračních oslabení pohybové aktivity u oslabení pohybového aparátu pohybové aktivity v sekundární prevenci ve vodě Cíle: navázat na znalosti z primární prevence motivovat k zařazení pohybových aktivit do denního režimu studenta získat znalosti využitelné v praxi, ale i v soukromém životě zorientovat se v nejčastějších oslabeních jednotlivých systémů a v pohybových aktivitách vhodných k jejich kompenzaci
Last update: Čechovský Ivan, PaedDr. (01.10.2020)
|