- Pedagogika jako věda (vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám, struktura oboru, základní pojmy – edukátor, edukace, edukant, edukační proces apod.)
- Zákonitosti a druhy učení, učební styly, pedagogická diagnostika
- Pojetí a zásady pedagogické komunikace a jejich uplatnění v edukačním procesu, faktory ovlivňující tento proces
- Vymezení a formulace edukačních cílů obecně a aplikace na práci nutričního terapeuta.
- Uplatnění výukových metod tradičních i aktivizujících v edukačním procesu
- Druhy a formy edukačních požadavků ve výživě.
- Organizační formy edukace. Materiálně didaktické prostředky.
- Projektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti výživy.
- Sebereflexe v edukačním procesu.
- Dokumentace edukačního procesu v podmínkách zdravotnického zařízení
- Speciální přístupy při edukaci tělesně postižených jedinců – rozpracování na jednotlivá postižení (slepí, slabozrací, poruchy sluchu a řeči, poruchy hybnosti)
- Zvláštnosti edukace jednotlivých věkových kategorií, překonávání barier při edukaci v praxi nutričního terapeuta.
Last update: Sedlářová Petra, Mgr. (16.09.2024)
|