Last update: Eva Mattušová (21.10.2008)
Introductory seminar addresses the definition, variety and general questions of childhood and juvenile handicaps. Specific topics include etiology, diagnosis, treatment and education of clients with sensory disturbances (dim-sightedness, blindness, hearing and speech problems), chronic illnesses (e.g. oncology-related problems, chronic kidney failure), disturbances of the early neuropsychological development (specialized neurological and rehabilitative care), hipotherapy, alcohol and drug abuse, smoking habits, communications with a handicapped client, and working with the family of the affected child using video training
Last update: Bc. Kateřina Maternová (07.04.2015)
Obsah kurzu vychází z potřeby budoucího lékaře seznámit se s existencí spektra hendikepu v dětství a dospívání. Jejich přehled zahrnuje hendikep tělesný, pohybový, smyslový, duševní i sociální.
Smyslem kurzu je seznámit studenty nejen s defekty samotnými, ale především s možnostmi přístupu k hendikepu a jeho řešení.
Témata a exkurze do zařízení, zaměřených na :
- péči o chronicky nemocné děti (výběrově oddělení dětské hematoonkologie FN Motol)
- péči o smyslově postižené (zbytky nebo ztráta zraku, Speciální škola pro děti se zbytky zraku)
- péči o děti s vadami řeči a poruchou sluchu (logopedie, foniatrie, Foniatrická klinika 1. LF UK)
- péči o pohybově postižené (hipoterapie, Socioterapeutická farma Psychiatrická léčebna Bohnice)
- péči o děti s poruchou autistického spektra (APLA)
- péči o jedince drogově závislé (Dětské a dorostové detoxikační centrum, nemocnice Sv. Karla Boromejského, Praha 1)
- komunikace s hendikepovaným dítětem a jeho rodinou (dětská klinika)
- závěr, prezentace samostatných seminárních prací na zadaná témata
|