|
|
|
||
U praktické státní závěrečné zkoušky student prokazuje: schopnost odebrání anamnézy, schopnost vyšetřit nemocného a stanovit diferenciální diagnózu, schopnost navrhnout terapii včetně praktického provedení a schopnost vést záznam o pacientovi.
Last update: Maternová Kateřina, Bc. (01.12.2022)
|
|
||
Student prokáže praktickou znalost oboru fyzioterapie na úrovni bakalářského studia. Last update: Maternová Kateřina, Bc. (01.12.2022)
|
|
||
Student provede fyzioterapeutické klinické vyšetření, stanoví fyzioterapeutickou diagnózu, navrhne fyzioterapeutický plán, demonstruje terapii a navrhne závěr ve smyslu bio-psycho-sociálního konceptu rehabilitace. Záznam o pacientovi musí obsahovat: Vyšetřovaná osoba: iniciály a pohlaví Ročník: rok narození pacienta Diagnóza: klinická diagnóza včetně kódu dle klasifikace MKN Status praesens: stav pacienta přímo v době vyšetření. Součástí je popis somatotypu pacientů, v případě operace důležité zaznamenat kolikátý den je pacient po operaci, dále využívání pomůcek (berle, chodítko, ortézy atd.) Anamnéza: zpracování anamnézy dle schématu z doporučené literatury. Nutno náležitě označit data přejímaná ze zdravotnické dokumentace. V případě, že pacient anamnézu neguje, je potřeba tuto skutečnost zaznamenat. Předchozí rehabilitace: Subjektivní informace pacienta o předchozí léčbě včetně jejího efektu, výpis z dokumentace (stručně), používání pomůcek. Výpis ze zdravotní dokumentace:Indikace k RHB: indikace lékaře, včetně výpisu z FT poukazu Klinická rozvaha: jedná se o teoretickou úvahu, která slouží k úvodní rozvaze nad pacientem. Zejména jsou zhodnocena anamnestická data a status praesens. Pokud mohou mít obtíže pacienta více příčin (např. bolest), je zvážen možný původ těchto obtíží. Pokud je diagnóza známa, potom student u pacienta zvažuje přítomnost funkčního deficitu vzniknuvšího v důsledku prodělané nemoci či úrazu včetně, změny kvality života, omezení soběstačnosti, poruch kognitivních funkcí apod. Výsledkem rozvahy je několik hypotéz, které budou následujícím vyšetření potvrzeny, či vyvráceny. Kineziologický rozbor: vlastní vyšetření fyzioterapeutem. Jednotlivá vyšetření jsou volena tak, aby v krátkém čase vypověděla co nejpřesněji o aktuálním stavu pacienta. Závěry vyšetření vedou ke stanovení adekvátních cílů. Závěr vyšetření: Zhodnocení. Cíl: Na základě vyšetření stanovit, čeho má být dosaženo. Určit parametry, které mají být zlepšeny. Návrh terapie: návrh aktuální terapeutické jednotky, dle stanovených cílů, včetně fyzikální terapie a pomůcek. Provedení: záznam navržené terapeutické jednotky, včetně fyzikální terapie. Výsledek: zhodnocení terapeutické jednotky dle stanovených cílů. Autoterapie: návrh autoterapie a režimových opatření na doma. Dlouhodobý plán: navržení dlouhodobého terapeutického plánu Závěr jednotky: zhodnocení z hlediska úspěšnosti cíle a zvolených prostředků, včetně potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz. Také je zde možné přehodnotit závěr vyšetření a odůvodnit proč.
Last update: Maternová Kateřina, Bc. (01.12.2022)
|
|
||
Organizace praktické zkoušky: 1) Sraz studentů (vylosují si pacienta s číslem určujícím pořadí zkoušení. před zahájením zkoušky musí být student oblečen do bílého, přezut a označen identifikační kartou). 2) Student získá informace o základním onemocnění pacienta, má 45 min. na přípravu (odebrání anamnézy, vyšetření, atd.). 45 min. je zkoušen před komisí: shrne závěry, ke kterým dospěl na základě odebrání anamnézy a vyšetření, navrhne terapii. Po té má 45 min. na zapsání kineziologického rozboru do připraveného záznmového arch nahraném v PC. Při přípravě i zkoušení má student k dispozici záznamové archy a sady vyšetřovacích pomůcek. Aktuální informace s upřesněním místa a času budou studentům zaslány cca týden před zkouškou. Last update: Maternová Kateřina, Bc. (01.12.2022)
|
|
||
Splnění všech studiních povinností bakalářského studijního programu. Last update: Maternová Kateřina, Bc. (01.12.2022)
|