|
|
|
||
Cílem předmětu je představit psychodynamické teorie a ukázat, jak se ve vývoji dítěte uplatňuje zkušenost s důležitými blízkými osobami a jejich výchovou s ohledem na využitelnost pro klinickou diagnostiku a terapii adiktologických pacientů. Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (15.05.2023)
|
|
||
Povinná:
Doporučená:
Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (15.05.2023)
|
|
||
V rámci předmětu bude představena:
psychoanalýza, ego psychologie a její představitelé, britská škola objektních vztahů a vývojová teorie Melanie Kleinové, další teoretici britské školy (D. Winnicott, R. Fairbairn, M. Balint, J. Bowlby, W. Bion), americká škola objektních vztahů, vývojová teorie E. Jacobsonové, vývojová teorie Margarety Mahlerové, teorie O. Kernberga a H. Kohuta, vývojová teorie E. Ericksona.
Student v praktických kazuistických studiích identifikuje, jak se ve vývoji dítěte uplatňuje zkušenost s důležitými blízkými osobami a jejich interakce s výchovou.
Učí se kolokviální diskusí nad prezentovaným materiálem správně identifikovat a interpretovat možnosti využití konceptů vývojové psychopatologie pro práci na reparaci či úzdravě pacientů/klientů. Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (15.05.2023)
|
|
||
MS Teams: Vývojová psychopatologie 20/21 B03254 Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (15.05.2023)
|