|
|
|
||
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a předpokládá aplikaci znalostí získaných v medicínských a
sociálních vědách. Obsahem předmětu je propojení poznatků psychologie a pedagogiky na teoretické úrovni a v
klinické praxi. Praktická cvičení jsou zaměřena na aplikaci edukace v klinické praxi. Edukace pacientů a jejich
blízkých nutričním terapeutem je nástrojem zajištění lepší účasti pacientů na procesu poskytování zdravotní péče a
především pak zachovávání a obnovy zdraví. Nutriční terapeut se také podílí na provádění, zjištění a analýze
potřeb v oblasti vzdělávání a kvalifikaci pracovníků ve vlastním zdravotnickém zařízení v oboru NT. Plánuje a
zajišťuje organizaci dalšího vzdělávání různých kategorií pracovníků ve zdravotnictví jak ve vlastních
zdravotnických zařízeních, tak i zprostředkovaně v dalších vzdělávacích a zdravotnických zařízeních v
problematice výživy.
Last update: Kolářová Jana (28.01.2021)
|
|
||
Last update: Kolářová Jana (28.01.2021)
|
|
||
Povinná literatura: Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2010 (3. vydání). ISBN: 978-80-7367-725-1. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. (Rozšířené a přepracované vydání). ISBN 978-80-7367-273-7. Průcha,J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-503-5. Juřeníková, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN-13:978-80-247-2171-2.
Doporučená literatura: Petty,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-427-4. Fenstermacher, G., D., Soltis, J., F. Moderní styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. Sitná, D. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1. Svoboda, J. Kniha pro lektory. Metodická příručka lektorských dovedností. Praha: VOX a. s. – Nakladatelství, 2013. ISBN: 978-80-87480-12-0. Šoferová, J. Lektorské finty. Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha: Grada Publishing, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-247-2483-6. Bobek, M, Penička, P. Práce s lidmi. Učebnice poradenství, koučování, terapie a socioterapie pro pomáhající profese. S úvodem do filozofie práce s lidmi, současné vědy a psychologie. Brno: NC Publishing, a.s. 2008. ISBN: 978-80-903858-2-5. Bergman, E. Fuchs, H. Učíme děti učit se. Praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-854-7. Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (16.11.2020)
|
|
||
Obsahové zaměření výuky:
1) Vymezení aplikované pedagogické psychologie (předmět a cíle) 2) Aplikovaná pedagogická psychologie: teorie a aplikace poznatků z psychologie na proces učení se jedince; učení a získávání znalostí - psychologie učícího se jedince 3) Aplikovaná pedagogická psychologie: teorie a aplikace poznatků z pedagogiky, didaktika a metodika 4) Aplikovaná pedagogická psychologie: úloha nutričního terapeuta při zachování a obnově zdraví klienta, poradenství, edukace; obtížné situace v poradenství/edukaci a jejich řešení poradcem/lektorem 5) Edukace jedinců se specifickými potřebami; edukace pacienta/klienta a rodinných příslušníků v oblasti výživy. Last update: Kolářová Jana (28.01.2021)
|
|
||
MS Teams: NT_k Aplikovaná pedagogická psychologie 20/21 B02299 Vzhledem k nastalé epidemiologické situaci probíhá v současné době výuka distanční formou přes MS Teams. Last update: Kohútová Vladislava, Ing. (16.11.2020)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|