|
|
|
||
Náplní předmětu je hands-on řešení klinických kazuistik v simulovaném klinickém prostředí se zaměřením na
porozumění patofyziologickým souvislostem. Cílovou skupinou jsou studenti 3. a 4. ročníku.
Vstupní znalostí je porozumění základním patofyziologickým mechanismům ohrožujícím životní funkce a
fyziologickým kompenzačním principům.
Vstupní dovedností je fyzikální vyšetření pacienta a základní monitorování v rozsahu povinné výuky fyziologie ve 2.
ročníku. Postupy, kterými studenti kazuistiky řeší, zahrnují především principy. (např. hypoxie – podání O2; zástava
ventilace - náhrada ventilace; hypovolémie - doplnění objemu; bolest - analgézie), nikoliv guidelines postupy
Předmět nevyžaduje znalost farmakologie.
Výhodou tohoto typu výuky je práce v malých skupinách (6 studentů/učitele), možnost udělat chyby beze škody pro
pacienta a možnost okamžité konzultace, popřípadě korekce omylů.
Předmět je vhodný zejména pro studenty, kteří uvažují o specializaci na akutní medicínu či internu.
Absolventi předmětu se zájmem o simulační metodu výuky se mohou přihlásit do lektorského kurzu pořádaného
každé září fyziologickým ústavem a pomáhat se simulační výukou.
Last update: Holanová Marcela (19.06.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je vytvořit prostor pro kladení otázek týkajících se patofyziologických mechanismů a řešit akutní stavy v medicíně s fyziologickým porozuměním. Last update: Holanová Marcela (19.06.2020)
|
|
||
účast + aktivní řešení kasuistik Last update: Holanová Marcela (19.06.2020)
|
|
||
Metody výuky: simulace - Centrum medicínských simulací (CMS) Výuka bude v pondělky od 15:30 v CMS Termíny: 4.4. 11.4., 25.4, 2.5., 9.5. Celkem tedy 5 setkání, každé trvá 3 vyučovací hodiny, Temata.: Poruchy oběhu, Poruchy respirace, Renální selhání, Poruchy vnitřního prostředí. Kde: CMS, Albertov 5 (Fyziologický ústav), suteren. Last update: Mlček Mikuláš, doc. MUDr., Ph.D. (09.03.2022)
|
|
||
Poruchy oběhu, Poruchy respirace, Renální selhání, Poruchy vnitřního prostředí. Last update: Holanová Marcela (19.06.2020)
|