|
|
|
||
Předmět prakticky završuje linii sociálně- psychologických předmětů. Předmět se odehrává sebezkušenostní
formou, využívají se modelové situace, formy „empatických laboratoří“ aj.
Cílem předmětu je poskytnout studentům formou intenzivního cvičení možnost praktického nácviku a použití
technik a strategií, které jsou součástí adiktologického individuálního a skupinového (rodinného) poradenství.
Last update: Kolářová Jana (08.01.2021)
|
|
||
Účast alespoň 80% celého programu, tento požadavek odpovídá poměru užívaného v praxi poradenských a psychoterapeutických sebezkušenostních výcviků. Last update: Libra Jiří, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Povinná:
Last update: Kolářová Jana (08.01.2021)
|
|
||
1.den Úvod do problematiky Dopoledne Seznámení s programem a pravidly, představení účastníků, motivace a očekávání Tématická arteterapie: kresba ?Jak bych kreslil, kdybych byl uživatel drog? ? grupování a presentace kresby Odpoledne Tématická skupina: Co si myslíme o drogách a o těch, kteří je užívají. Mapování postojů a generalizovaných protipřenosů. Ukázka metody s rozpravou: bálintovská skupina Shrnutí dne 2.den Vstup do poradenského procesu Dopoledne Malá komunita Vedení iniciálního rozhovoru ? práce s modelovou situací - nácvik ve trojicích ?klient ? poradce ? pozorovatel? Reflexe ve skupině Odpoledne Workshop ? práce s modelovými kasuistikami - zhodnocení klienta, párování potřeb a intervencí, CMRS schéma Shrnutí dne 3.den Rozvíjení poradenských situací Dopoledne Malá komunita Krizová intervence ? práce s modelovou situací ve střídajících se dvojicích ? 60 min + 30 min reflexe ve skupině Propracování vybraných situací z krizové intervence - nácvik ve trojicích ?klient ? poradce ? pozorovatel? Odpoledne Reflexe ve skupině a diskuse o proběhlém nácviku z hlediska práce s motivací, přiměřené přístupy k různým úrovním motivace, ?a jak by to mohlo být dál?? , případné přehrávání Ukázka metody s rozpravou: psychodrama Shrnutí dne 4.den Poradenské kompetence a dovednosti Dopoledne Malá komunita Nácvik jednotlivých prvků strukturovaného poradenství: reflektivní naslouchání, projevování empatie, otázky, zpětné vazby, konfrontace, oceňování a podpora, nabízení, rady, zdůrazňování odpovědnosti atd. - nácvik ve trojicích ?klient ? poradce ? pozorovatel? Odpoledne Nácvik jednotlivých prvků strukturovaného poradenství - pokračování Reflexe ve skupině a diskuse o proběhlém nácviku z hlediska ?co mi jde ? co mi nejde? ? silné a slabé stránky každého účastníka Shrnutí dne 5.den Vybrané komunikační problémy Dopoledne Malá komunita Ukázka metody s rozpravou: transakční analýza. Modelování ?zkřížených transakcí? Skupinová diskuse o nácvikových situacích předchozích dnů a ?silných a slabých stránek? z hlediska ?zkřížených transakcí? Odpoledne Volné téma dle potřeb účastníků Závěrečná diskuse a hodnocení 1.týdne kursu
Letní semestr
ČAS TÉMA 1.den Modelování skupiny1 Dopoledne Malá komunita Interakční arteterapie: kreslení ve dvojicích, trojicích, ve skupině Skupinový rozbor kreseb Odpoledne Modelová skupina ? hraní rolí z kasuistik Rozbor modelové skupiny ? ?a jak by to mohlo být dál?? Shrnutí dne 2.den Modelování skupiny 2 Dopoledne Malá komunita Gender skupina ? kreslení a rozbor genderových představ Smíšená skupina ? skupinový výtvor Odpoledne Tématická skupina - strukturovaná diskuse: jaká jsme skupina Ukázka metody - práce se snem Shrnutí dne 3.den Modelování rodinných intervencí 1 Dopoledne Malá komunita Poradenství s problémovou rodinou ? modelování poradenské situace - nácvik a rozbor Odpoledne Ukázka metody - Gestalt Rodinné konstelace Shrnutí dne 4.den Modelování rodinných intervencí 2 Dopoledne Malá komunita Modelová rodičovská skupina ? hraní rolí Rozbor nácvikové situace ve skupině Odpoledne Práce se snem - pokračování Rozbor případů ? Bálintovská skupina Shrnutí dne 5.den Prevence relapsu Dopoledne Velká komunita (společně obě skupiny) Prevence relapsu (společně obě skupiny) Odpoledne Volné téma dle potřeb účastníků Závěrečná diskuse a hodnocení 2.části kursu Last update: DSVOBOD (23.04.2010)
|
|
||
Účast 80% Last update: DSVOBOD (23.04.2010)
|