Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (07.03.2023)
Základní literatura:
PASCH, M. a kol. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
FLETCHER-WOOD, H. (2021). Responsivní výuka. Praha: Universum.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Další doporučená literatura:
BELZ, H., SIEGRIS, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál.
CANGELOSI, J.S. (1998). Strategie řízení třídy. Praha. Portál.
ČAPEK, R. (2015). Moderní didaktika. Praha: Grada.
HENDRICK, C. & MACPHERSON, R. (2021). Co ve třídě funguje. Praha: Edulab.
JANÍK, T. a kol. (2021). Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. Brno: MUNI.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. & SLAVÍK, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele. Praha: Grada.
KALHOUS, Z., OBST, O. et al. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
KASÍKOVÁ, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada.
KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Praha: Portál.
KYRIACOU, CH. (2012). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
MAŇÁK, J. (2003). Nárys didaktiky. Brno: MU.
MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido
Rámcové vzdělávací programy (v aktuálním znění).
SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P. & KNECHT, P. (2017). Transdisciplinární didaktika. Brno: MU.
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ MÜLLRTOVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. (2020). Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU.
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál.
Strategie 2030+
STROUHAL, M. ed. (2017). Učit se být učitelem. Praha: Karolinum.
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál
VALIŠOVÁ, A. & KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada.