|
|
|
||
Struktura kurzu sleduje logiku přípravy rozpracovaného zadání bakalářské/diplomové práce a jejího projektu, který je průběžným výstupem Semináře. Po zpracování projektu pokračují studenti v rámci kurzu v přípravě bakalářské/diplomové práce, jejíž východiska v závěru kurzu prezentují. Kurz poskytuje studentům průpravu v dovednostech spojených s přípravou kvalitního projektu práce a bakalářské či diplomové práce v oblasti sociálních věd – soustředí se na práci s vědeckými informacemi, jejich vyhledávání a využití při vlastní práci, což je základním předpokladem k formulaci dobrého výzkumného problému. Studenti budou plnit průběžné úkoly a prezentovat je v hodinách (podle počtu přihlášených v menších pracovních skupinách). Účelem prezentací je poskytování zpětné vazby v průběhu formulace výzkumného problému, zpracování projektu i v počátcích zpracování diplomové práce samé. Studenti jsou vedeni k samostatnosti při stanovování dalších cílů při zpracování projektu i práce samé. Hodiny probíhají seminární formou – studenti prezentují průběžný stav své práce.
Vedle přípravy projektu poskytuje kurz přehled o oblastech nutných k zpracování práce a relevantních již při jejím zadávání, tj. získávání dat pro zpracování práce (existující veřejně dostupná data i vlastní sběr), základní analýza v software alternativním k SPSS a shrnutí nároků na samotnou práci, její strukturu, zpracování a obsah. Předpokladem k úspěšnému složení zápočtu je odevzdávání průběžných úkolů a účast na hodinách (min. 70 %), prezentace průběžných úkolů (kde je dle sylabu vyžadována), vypracování projektu práce a poskytování zpětné vazby kolegům. Projekt práce je odevzdáván nejprve v jeho předběžné formě, pro složení zápočtu je ale nutné jej odevzdat i s vyjádřením vedoucího práce, příp. finalizované zadání práce v SIS dle požadavků katedry. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
|
|
||
Student je po absolvování kurzu schopen: · samostatně připravit projekt BP; · formulovat výzkumnou otázku a výzkumný problém a obhájit jeho vědeckou relevanci; · navrhnout postup práce a výzkumné metody – postup řešení výzkumné otázky; · navrhnout strukturu práce tak, aby sledovala jasnou argumentační linku a logicky směřovala k závěru práce; · strukturovat psaný projev do odstavců; · hledat a zpracovávat zdroje, a to včetně datových; · napsat přehled literatury na základě jednoho z možných postupů struktury textu, např. komparace teorií, chronologický vývoj, sledované faktory či proměnné, popř. metody (pro přehled empirických studií); komparace či jiné logické uspořádání výsledků empirických studií a jiné – student volí konkrétní postup, který celou dobu uplatňuje a v závěru hodnotí, zda zvolenou formu dodržel; · poskytnout relevantní zpětnou vazbu. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
|
|
||
Podmínky získání atestu: · 70 % účast na seminářích; · včasné odevzdání všech průběžných úkolů; · prezentace průběžných úkolů v hodině; · poskytování zpětné vazby; · včasné zadání projektu BP do SIS; · závěrečná „obhajoba“ východisek práce. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
|
|
||
Guide to undergraduate dissertations in the social sciences. (n.d.). Sheffield Hallam University. Online: http://www.socscidiss.bham.ac.uk/ Kratochvíl, J., Sejk, P., Eliášová, V., & Stehlík, M. (2011). Metodika tvorby bibliografických citací (2. ed.). Knihovna univerzitního kampusu MU a Ústřední knihovna PřF MU ve spolupráci se Servisním střediskem MU. Online: http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/prif/ps11/metodika/web/ebook_citace_2011.html#titulni Purdue Online Wrting Lab (OWL). (n.d.). Purude University. Online: https://owl.english.purdue.edu/owl/ Thomas, G. (2013). How to Do Your Research Project: A Guide for Students in Education and Applied Social Sciences (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Ltd. Walliman, N. (2013). Your Undergraduate Dissertation: The Essential Guide for Success (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Ltd. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (21.02.2017)
|