Bachelor Thesis Seminar I - ASG100073
Title: Seminář k bakalářské práci I
Guaranteed by: Department of Sociology (21-KSOC)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Belongs to the student work of type: bakalářská práce
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3362
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Eva Richter, Ph.D.
Interchangeability : ASG100065
Is interchangeable with: ASG100065
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Struktura kurzu sleduje logiku přípravy rozpracovaného zadání bakalářské/diplomové práce a jejího projektu, který je průběžným výstupem Semináře. Po zpracování projektu pokračují studenti v rámci kurzu v přípravě bakalářské/diplomové práce, jejíž východiska v závěru kurzu prezentují. Kurz poskytuje studentům průpravu v dovednostech spojených s přípravou kvalitního projektu práce a bakalářské či diplomové práce v oblasti sociálních věd – soustředí se na práci s vědeckými informacemi, jejich vyhledávání a využití při vlastní práci, což je základním předpokladem k formulaci dobrého výzkumného problému. Studenti budou plnit průběžné úkoly a prezentovat je v hodinách (podle počtu přihlášených v menších pracovních skupinách). Účelem prezentací je poskytování zpětné vazby v průběhu formulace výzkumného problému, zpracování projektu i v počátcích zpracování diplomové práce samé. Studenti jsou vedeni k samostatnosti při stanovování dalších cílů při zpracování projektu i práce samé. Hodiny probíhají seminární formou – studenti prezentují průběžný stav své práce.
Vedle přípravy projektu poskytuje kurz přehled o oblastech nutných k zpracování práce a relevantních již při jejím zadávání, tj. získávání dat pro zpracování práce (existující veřejně dostupná data i vlastní sběr), základní analýza v software alternativním k SPSS a shrnutí nároků na samotnou práci, její strukturu, zpracování a obsah.

Předpokladem k úspěšnému složení zápočtu je odevzdávání průběžných úkolů a účast na hodinách (min. 70 %), prezentace průběžných úkolů (kde je dle sylabu vyžadována), vypracování projektu práce a poskytování zpětné vazby kolegům. Projekt práce je odevzdáván nejprve v jeho předběžné formě, pro složení zápočtu je ale nutné jej odevzdat i s vyjádřením vedoucího práce, příp. finalizované zadání práce v SIS dle požadavků katedry.
Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
Aim of the course - Czech

Student je po absolvování kurzu schopen:

·        samostatně připravit projekt BP;

·        formulovat výzkumnou otázku a výzkumný problém a obhájit jeho vědeckou relevanci;

·        navrhnout postup práce a výzkumné metody – postup řešení výzkumné otázky;

·        navrhnout strukturu práce tak, aby sledovala jasnou argumentační linku a logicky směřovala k závěru práce;

·        strukturovat psaný projev do odstavců;

·        hledat a zpracovávat zdroje, a to včetně datových;

·        napsat přehled literatury na základě jednoho z možných postupů struktury textu, např. komparace teorií, chronologický vývoj, sledované faktory či proměnné, popř. metody (pro přehled empirických studií); komparace či jiné logické uspořádání výsledků empirických studií a jiné – student volí konkrétní postup, který celou dobu uplatňuje a v závěru hodnotí, zda zvolenou formu dodržel;

·        poskytnout relevantní zpětnou vazbu.

Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
Course completion requirements - Czech

Podmínky získání atestu:

·        70 % účast na seminářích;

·        včasné odevzdání všech průběžných úkolů;

·        prezentace průběžných úkolů v hodině;

·        poskytování zpětné vazby;

·        včasné zadání projektu BP do SIS;

·        závěrečná „obhajoba“ východisek práce.

Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (20.09.2018)
Literature - Czech

Guide to undergraduate dissertations in the social sciences. (n.d.). Sheffield Hallam University. Online: http://www.socscidiss.bham.ac.uk/

Kratochvíl, J., Sejk, P., Eliášová, V., & Stehlík, M. (2011). Metodika tvorby bibliografických citací (2. ed.). Knihovna univerzitního kampusu MU a Ústřední knihovna PřF MU ve spolupráci se Servisním střediskem MU. Online:  http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/prif/ps11/metodika/web/ebook_citace_2011.html#titulni

Purdue Online Wrting Lab (OWL). (n.d.). Purude University. Online: https://owl.english.purdue.edu/owl/

Thomas, G. (2013). How to Do Your Research Project: A Guide for Students in Education and Applied Social Sciences (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Ltd.

Walliman, N. (2013). Your Undergraduate Dissertation: The Essential Guide for Success (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Ltd.

Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (21.02.2017)