|
|
|
||
ZS
Výuka předmětu probíhá prezenční formou a individuální prací s doporučenými materiály, případně v podobě individuálních konzultací. Cílem předmětu v ZS je seznámit studenty se základními psychodiagnostickými postupy, primárně je ZS zaměřen na výklad screeningových, posléze detailní rozbor projektivních technik. Vede studenty k procvičení práce s některými z nich v podobě konkrétních metod. Předmět navazuje zejména na znalosti studentů z oblasti metodologie, základů psychodiagnostiky a psychometrie, obecné psychologie, vývojové psychologie a psychopatologie. V rámci výuky budou demonstrovány či prakticky administrovány vybrané psychodiagnostické metody pomocí nácviku či videí s administrací. Studenti budou seznámeni s možnostmi jejich využití v praxi i ve výzkumu. U vybraných metod bude věnován prostor jejich teoretickým východiskům, způsobům administrace, vyhodnocení a interpretace, včetně etických souvislostí. The primary aim of the first semester is to introduce assessment methods, especially screening methods, and provide a detailed analysis of projective techniques. The students are led to training in the administration of these methods. The scope of the assessment is to link their knowledge with methodology, psychometrics, and general psychology including development psychology and psychopathology. During the course, the selected techniques will be administered and their administration and evaluation will be presented through video. The students will be familiarized with these methods in clinical or school practice. A significant portion of time is dedicated to their theoretical foundation, evaluation, interpretation and ethical bounds. LS V LS se opakuje struktura kursu ze ZS. Primárním předmětem výuky jsou výkonové testy a ratingové škály: vyšetření inteligence, paměti, pozornosti, exekutivních funkcí, řeči, zrakově-prostorových funkcí, aktivit denního života a neuropsychiatrických projevů. The course builds on the first semester. The primary aim in the second semester are performance-based assessment techniques and rating methods: assessment of intelligence, memory, attention, executive functions, language, visuospatial abilities, activities of daily living and neuropsychiatric symptoms. Last update: Bezdíček Ondřej, prof. Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|