Last update: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (08.12.2022)
Základní literatura:
- PASCH, M. a kol. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
- PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
- FLETCHER-WOOD, H. (2021). Responsivní výuka. Praha: Universum.
- VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Další doporučená literatura:
- BELZ, H., SIEGRIS, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál.
- CANGELOSI, J.S. (1998). Strategie řízení třídy. Praha. Portál.
- ČAPEK, R. (2015). Moderní didaktika. Praha: Grada.
- JEDLIČKA, R., KOŤA, J. & SLAVÍK, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele. Praha: Grada.
- KALHOUS, Z., OBST, O. et al. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
- KASÍKOVÁ, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
- KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada.
- KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Praha: Portál.
- KYRIACOU, CH. (2012). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
- MAŇÁK, J. (2003). Nárys didaktiky. Brno: MU.
- MAŇÁK, J., KNECHT, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido
- Rámcové vzdělávací programy (v aktuálním znění).
- SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
- SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P. & KNECHT, P. (2017). Transdisciplinární didaktika. Brno: MU.
- SLAVÍK, J., HAJEROVÁ MÜLLRTOVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. (2020). Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU.
- STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál.
- Strategie 2030+
- STROUHAL, M. ed. (2017). Učit se být učitelem. Praha: Karolinum.
- TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál
Seznam doporučené literatury bude doplňován průběžně.