SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Assistant Internship - APE50008
Title: Asistentská stáž
Guaranteed by: Department of Education (21-KPED)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2013
Semester: both
Points: 4
E-Credits: 8
Examination process:
Hours per week, examination: 0/8, Ex [TS]
Capacity: winter:unknown / unknown (2)
summer:unknown / unknown (2)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Věra Poláčková, CSc.
PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
Interchangeability : APE510015
Is interchangeable with: APE510015
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (17.02.2009)
V tomto povinném studijním předmětu se jedná o další stupeň studentských praxí, který má charakter individuálního
projektu a formu asistentské služby, je ukončen zkouškou a student získá 8 kreditů.
Dlouhodobé začlenění ( 8 týdnů = 320 hodin) do sociálně orientované instituce podporuje kontinuální formy sociálně
pedagogických aktivit studenta, zahrnuje plánování sociálně pedagogického dění a jeho průběžnou reflexi. Zároveň jsou
podporovány a rozvíjeny individuální dovednosti při práci s klienty.

Zkušenosti a poznatky z asistentské stáže se shrnují do samostatné písemné práce (rozsah 15-20 stran). Tato práce se
člení do dvou částí:

1. teoretické, v níž student prokáže znalost teoreticko-metodologických východisek, tvořících kontext a pozadí
poskytovaných služeb ( pomoc, podpora, depistáž, alternativní socializace apod.),
2. praktické, ve které student analyzuje sociálně pedagogické dění a klienty v dané instituci, zpracuje 2 kazuistiky a
v syntetické podobě představí vlastní sociálně pedagogické aktivity.

Tuto práci student odevzdá vedoucímu učiteli praxe minimálně 14 dní před termínem zkoušky. Obsah zkoušky vychází z
předložené samostatné písemné práce.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (20.05.2008)

Dlouhodobé začlenění do sociálně orientované instituce podporuje kontinuální formy sociálně pedagogických aktivit studenta, zahrnuje plánování sociálně pedagogického dění a jeho průběžnou reflexi a supervizi. Zároveň jsou podporovány a rozvíjeny individuální dovednosti při práci s klienty.

Zkušenosti a poznatky z asistentské stáže se shrnují do komplexní písemné práce (rozsah 15-20 stran).

Tato práce se člení do dvou částí:

  • teoretické, v níž student prokáže znalost teoreticko-metodologických východisek, tvořících kontext a pozadí poskytovaných služeb (pomoc, podpora, depistáž, alternativní socializace apod.),
  • praktické, ve které student analyzuje sociálně pedagogické dění s klienty v dané instituci, zpracuje 2 kazuistiky a v syntetické podobě představí vlastní sociálně pedagogické aktivity.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html