Last update: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (03.05.2024)
Základní literatura
Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Praha: Edulab.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., & Knecht, P. (2017). Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: MUNI.
Vališová, A., Kasíková, H. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Doporučená literatura
Berrada, K. & Burgos, D. (2022). Pedagogy, Didactics and Educational Technologies. Berlin: Springer.
Furdu, I., Tomozei, C., & Köse, U. (2017). Pros and Cons Gamification and Gaming in Classroom. BRAIN: Broad Research In Artificial Intelligence & Neuroscience, 8(2), 56-62.
Goethe, O. (2019). Gamification mindset. Springer.
Hattie, J. (2012). Prokazatelné učení. Praha: Edulab.
Hendrick, C. & MacPherson, R. (2021). Co ve třídě funguje. Praha: Edulab.
Christodoulou, D. (2016). Making Good Progress? Oxford University Press.
Kasíková, H. (2016). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
Madden, A. et al. (2019). Blended learning in practice. The MIT Press.
Maňák, J. (1995). Nárys didaktiky. Brno: MU.
Maňák, J., Janík, T. & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido.
Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál
Reed, S., Mullen, C.A. & Boyles, E.T. (2021). Problem-Based Learning in Elementary School. Springer.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, Vol. 15, No. 2, pp. 4-14.
Slavík, J., Hajerová Müllrtová, L., Soukupová, P. et al. (2020). Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU.
Tomková, A., Kašová, J. & Dvořáková, M. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál.
Vališová, A. & Kovaříková, M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha: Grada.