|
|
|
||
Last update: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (22.05.2008)
Cíl předmětu: Praxe má přispět k formování osobnosti budoucího pedagogického pracovníka tím, že studenti přímo a v delším časovém úseku poznávají konkrétní pedagogické jevy v různých institucích výchovného zaměření. Praxe je založena na tutorském principu a na průběžné supervizi, vede k postupnému vytváření základních pedagogických dovedností studentů a k rozvíjení jejich schopnosti aplikovat teoretické poznatky ve vlastní praxi. |
|
||
Last update: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (12.05.2008)
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1736-0 Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8 Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha : ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8 Petty, G.: Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7 Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální a střední odborné vzdělání |
|
||
Last update: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (22.05.2008)
Osnova předmětu: Těžiště praxe tvoří praktická činnost studenta ve vybraném pedagogickém zařízení pod vedením tutora a teoretická reflexe a supervize této činnosti v rámci seminářů na fakultě.
Výběr institucí: Instituce jsou vybírány s ohledem na obsah výuky jednotlivých předmětů, na témata seminárních a bakalářských prací studentů, na jejich výzkumné projekty a odborný zájem.
Zajištění praxe: Praxe je zajišťována na základě dohod uzavíraných mezi FF UK a příslušnou výchovně vzdělávací institucí či na základě dohody mezi studentem a organizací. |