|
|
|
||
Sociální sítě a online propagace muzeí může mít v současném muzeu mnohem komplexnější povahu než pouhé informování o akcích. Předmět navazuje na aktuálně řešenou diplomovou práci na Muzejních studiích (FF UK). Muzea mohou efektivně využívat sociální sítě k oslovování generace Z, která např. Instagram nebo TikTok bere jako zdroj informací. Vzdělání a seberozvoj je totiž jedním z častých důvodů pro používání těchto sítí. V rámci semináře se seznámíte s tímto typem muzejního obsahu, s nároky generace Z na tento obsah a budete se podílet na sběru dat pro diplomovou práci v rámci experimentu. Dozvíte se také okolnosti vzniku výzkumu a získáte praktické zkušenosti se sběrem dat metodou výzkumného deníku.
Last update: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.02.2025)
|
|
||
Vzdělávací cíle předmětu
Last update: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.02.2025)
|
|
||
Požadavkem k zápočtu je: 1. Účast na dvou výukových hodinách 2. Aktivní účast na 2 reflexích 3. Průběžné vyplňování výzkumného deníku (Pravděpodobně formou audio zpráv v kombinaci s fotografiemi / screenshoty. Deníků bude 10 ks). Seznam dat Odevzdání deníku každý třetí den, vždy do 22:00 hod.
Last update: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.02.2025)
|
|
||
Matthias Berg & Caroline Düvel: Qualitative media diaries: An instrument for doing research from a mobile media ethnographic perspective: Volpe, C. R. (2019). Digital diaries: New uses of PhotoVoice in participatory research with young people. Children’s Geographies, 17(3), 361–370. https://doi.org/10.1080/14733285.2018.1543852 Caronia, L. (2005). Feature Report: Mobile Culture: An Ethnography of Cellular Phone Uses in Teenagers’ Everyday Life. Convergence, 11(3), 96–103. https://doi.org/10.1177/135485650501100307 Last update: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.02.2025)
|
|
||
Last update: Wanča Nina, Mgr., Ph.D. (05.02.2025)
|