Museums’ educational activities - AMSV00022
|
|
|
||
Předmět seznámí studenty se současnou didaktickou teorií ve vztahu k specifické edukační funkci muzea.
Souběžně klade důraz na propojení teoretických konceptů s praktickými zkušenostmi studentů se vzděláváním v muzeu a v dalších kontextech (škola). Kurz se zaměřuje zejména na oblast historického vzdělávání, ale zohledňuje i další humanitně-vědní oborové perspektivy. Rozvíjí schopnost reflektovat pedagogickou praxi a využívat ve výuce teoretické pojmy. Klíčová témata představují koncepty historického vědomí, historické gramotnosti a badatelsky orientované výuky. Edukační činnost muzeí je funkčně provázána s předmětem Praxe v muzeu: Didaktický seminář – projekt, v jehož rámci se studenti zaměřují na aplikaci historiografických, muzeologických a didaktických konceptů do konkrétních edukačních situací v muzeu. Kurz využívá digitální dílnu pro práci s prameny HistoryLab.cz. Hlavní témata: 1) Vzdělávání v muzeu: současná situace 2) Cíle historického vzdělávání v muzeu: srovnání domácích a zahraničních přístupů 3) Muzeum v širším kontextu historické kultury 4) Koncepty didaktiky I.: historické vědomí 5) Praktická dílna I. – HistoryLab.cz 6) Koncepty didaktiky II.: historická gramotnost 7) Koncepty didaktiky III: badatelsky orientovaná výuka 8) Praktická dílna II. – HistoryLab.cz 9) Programy muzejní edukace a jejich proměny 10) Rozbor konkrétního edukačního programu 11) Jak připravit edukační program? 12) Praktická dílna III. Last update: Paštěka Václav, Mgr. (23.05.2023)
|
|
||
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Digitální pomůcky:
HistoryLab.cz - www.historylab.cz Last update: Paštěka Václav, Mgr. (06.02.2023)
|