|
|
|
||
Obecný úvod do studia podstaty jazyka, koncipovaný z hlediska základní kontroverze moderní jazykovědy: jazyk jako typ mentálního a společenského chování a specifická manifestace našeho kognitivního vybavení, nebo jako autonomní komputační systém nezávislý na našem kognitivním aparátu a komunikačních potřebách. Studenti se seznámí se základní lingvistickou terminologií v hlavních jazykovědných disciplínách, s typem problémů a otázek, které si lingvisté kladou, a získají potřebný přehled o širších souvislostech mezi jazykovým systémem, společenskou komunikační praxí, lidskou kognicí a fungováním mozku. Struktura předmětu povede studenty k tomu, aby se naučili samostatně přemýšlet o tom, co znamená, že člověk "umí" svůj rodný jazyk, a jak takovou znalost můžeme vysvětlit.
Sylabus je nahrán v Moodlu. Last update: Friedová Mirjam, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (25.09.2019)
|
|
||
Pravidelná docházka na přednášky, aktivní účast na seminářích (maximálně 1 omluvená absence), pravidelná četba povinné literatury. Součástí atestace je také včasné vypracování a odevzdání pravidelných domácích cvičení, která průběžně ověřují schopnost aplikovat znalosti na konkrétním materiálu. Předmět je zakončen písemnou zkouškou. Last update: Friedová Mirjam, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (09.09.2019)
|
|
||
Literatura (poskytována v průběhu semestru): Burling, Robbins. 1992. Patterns of language: structure, variation, change. Vybrané kapitoly. Další četba: Last update: Friedová Mirjam, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (25.09.2019)
|