Good Enlightenment, Bad Stalinism? An Inappropriate Comparison in the History of Education - AHSV00852
Title: SP Dobré osvícenství, špatný stalinismus? Nemístná komparace na poli dějin školství
Guaranteed by: Institute of Czech History (21-UCD)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2016
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, colloquium [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: AHSV00853
Guarantor: doc. PhDr. Jan Randák, Ph.D.
Mgr. Marek Fapšo, Ph.D.
Incompatibility : AHSV00668
Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Dobré osvícenství, špatný stalinismus?
Nemístná komparace na poli dějin školství


PhDr. Jan Randák, Ph.D, Mgr. Marek Fapšo
čtvrtek 17:30-19:05
místnost č. 201

V rámci výuky by vyučující rádi provedli průběžnou komparaci dvou časově od sebe vzdálených období moderních a soudobých dějin na poli školní výuky a výchovy. Sám název přednášky napovídá, že se pokusí - samozřejmě ve spolupráci se studenty - o hledání odpovědí na otázky související s hodnocením různých historických poměrů. Na konci tohoto semestrálního experimentu se v každém případě ukáže (ne)patřičnost nabízeného srovnání. Více netřeba napovídat.
V závislosti na tématu bude výuka vedena přednáškovou i seminární formou v podobě diskuzí o textech. Od studentů je proto očekáván aktivní přístup k předmětu formou domácí přípravy i zapojením do diskuzí v rámci samotné výuky.


Ve vztahu k dobovému školství budou probrány následující tematické okruhy:

o Normy a zákony

o Společenské cíle vzdělávání a "nový člověk"

o Organizace času a prostoru

o Tělo, tělesnost a kapiláry moci

o Normalita a deviace

o Totalita, emancipace a modernita
Last update: Randák Jan, doc. PhDr., Ph.D. (10.02.2016)