KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA.
LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál
LECHTA, Viktor a kol. (2003): Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál
LOVE, R.J., WEBB, W.G. (2009): Mozek a řeč. Praha: Portál.
SMOLÍK, Filip, SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ Gabriela: (2014). Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada.
PIPEKOVÁ, Jarmila at al. (2010) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozšiř. vydání. Brno: Paido
ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál.
Literatura bude doplňiována v průběhu výuky jednotlivých problémových okruhů předmětu
Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Ontogeneze řeči, patologie ve vývoji řeči. Narušený vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, vývoj řeči u dětí mentálně postižených, specificky narušený vývoj řeči, fonetické a fonologické poruchy, myofunkční poruchy. Vývoj řeči u dětí s vrozenou vývojovou vadou - orofaciálním rozštěpem, specifika ve výoji řeči.
Course completion requirements -
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
• at least 80 % participation in lessons
• presentation of materials - the student will be created materials for speech and language diagnostics process in early and pre-school age
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
- účast 80%
- prezentace materiálů, které student vytvořil k logopedické diagnostice u dětí v raném a předškolním věku