|
|
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Students will be able to:
1. understand appropriate pedagogical and socio-psychological terminology and concepts;
2. understand the complexity of social life and the dynamics of groups;
3. use basic pedagogical and socio-psychological knowledge in pedagogical practice;
4. seek out new and applicable knowledge in contemporary literature. |
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
HEWSTONE, Miles a Wolfgang STROEBE. Sociální psychologie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-092-5. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha, Portál, s.r.o. 2013. ISBN: 978-80-262-0174-8 JEDLIČKA, Richard a KOŤA, Jaroslav a SLAVÍK, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha, Grada. 2018. ISBN: 978-80-271-0586-1 PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. 2012. SLAVIN, Robert. Educational Psychology: Theory and Practice, 12th Edition, Pearson. 2018. |
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
1. Social relations in age-homogenous and inhomogeneous groups, peculiarities of personal and group relationships. |