|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
The aim of this course is to bring health and social problems related to health care for children and adolescents. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 86 hodinám. Doba očekávané přípravy na přednášku 15 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Příprava na zkoušku 25 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
Bláhová, K. & et al. (2013). Kazuistiky z pediatrie. Praha: Mladá fronta. Dunovský, J. & et al. (1999). Sociální pediatrie. Praha: Grada, 1999. Klíma, J. & et. al. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing. Kukla, L. (2017). Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada. Ludíková, B. (2013). Základy pediatrie pro speciální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Nožířová, J. (2012). Náhradní rodinná péče. Praha: Linde Praha. O`callaghan, Ch. & Stephenson, T.(2005). Pediatrie do kapsy. Praha : Grada. Velemínský, M. & et al. (2009). Vybrané kapitoly z pediatrie. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta. Velemínský, M. & Velemínský, M. (2017). Dítě od početí do puberty: 1500 otázek a odpovědí. Praha: Triton. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (28.12.2022)
1. Organizing prevention and treatment for children and adults. 2. Basics of neonatology, newborn screening. 3. The connection of biological and social-psychological pediatric development with potential pediatric health issues (children?s illnesses, causes and results of injuries). 4. Immunizations, regular checkups, immune system disorders, allergies 5. Health risks connected with school and pre-school attendance. 6. Basic social demographic data, social pathological phenomena, looking at current and future trends in the population. 7. Pediatric development, development stages and children?s needs, requirements and children?s rights. 8. Documentation that guarantee healthy pediatric development. 9. Family, substitute family care, family therapy. 10. Endangered and affected groups of children and ways of resolving occurring problems (interdisciplinary work) |