|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
The aim of this course is to introduce the development of pedagogical way of thinking to students, namely the thinking of educational institutions and educational politics during particular cultural periods. Students learn evaluate historical and pedagogical phenomenons and methods of scientific work in the history of pedagogy. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
CACH, J. A KOL. Výchova a vzdělání v českých dějinách. Díl I-III. Praha : SPN a UK 1988-1996. KASPER, T.; KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha : Grada 2008. ŠTVERÁK,V. Dějiny pedagogiky. Skriptum. Praha : UK 1991. VÁŇOVÁ, R. A KOL. Studijní texty k dějinám pedagogiky. Praha : PedF UK 1997. VÁŇOVÁ, R.; NEJEDLÁ, D. Texty ke studiu reformní pedagogiky v ČSR. Praha : PedF UK 1995. Edice Z dějin pedagogiky |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
Požadavky k zápočtu: analýza Komenského Analytické didaktiky (písemně nebo ústně). Požadavky ke zkoušce: prokázat znalost historickopedagogické problematiky (požadavky ke zkoušce obdrží posluchači při prvním setkání), prokázat znalost literatury, jejíž seznam posluchači předloží při zkoušce. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
1. Education in ancient Greece and Rome. Socrates, Plato, Aristotle, Quintilianus. |