|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (26.02.2018)
Studenti budou připraveni na vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, získají dovednosti jejich efektivního a úspěšného začlenění. Seznámí se s odbornou literaturou vztahující se k této oblasti. Na základě vlastní zkušenosti dokážou připravit vyučovací hodinu pro třídu, ve které je přítomen takový žák, navrhnout jeho plán podpory a pracovat s jeho vzdělávacími cíli. |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (26.02.2018)
Kolektiv autorů. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META o.s. - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1, (ke stažení zde: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf)
META, o.p.s. Principy práce s žákem s OMJ. [25.8.2014] http://www.inkluzivniskola.cz/cizinec-v-bezne-tride-aneb-pedagogika/pet-principu-prace-s-zakem-s-omj
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál, 2007.
Janebová, E. (ed.): Interkulturní komunikace ve škole. Praha: FFUK, 2009.
Drahomíra Jucovičová et al.: Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H, 2009.
Habart, T. a kolektiv. Krok za krokem k inkluzi. Varianty, Člověk v tísni, o. p. s., Praha 2010 (ke stažení zde: http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_84.pdf)
Kostelecká, Y. a kolektiv. Žáci-cizinci v základních školách: Fakta, analýzy, diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha 2013, ISBN 978-80-7290-630-7. |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (26.02.2018)
case studies, discussion, group work, lecture |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (26.02.2018)
To pass the course the studend is expected to work up an individual educational plan for a model case.
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (26.02.2018)
Sectional theme Education of the democratic citizen in RVP ZV Efective approaches to the education for democracy in primary school Situation of foreigners in the Czech school Legislative framework of the education of foreigners in the Czech school Supporting inclusive approach to the foreign pupils (coordination, goal setting, evaluation criteria, peer support, school climate, individual educational plans, pedagogical assistence) Czech as a second language Communication with the foreign pupil and his/her family Creating educational materials
|