|
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (23.02.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (23.02.2018)
The aim of this course is to acquire basic knowledge of teaching practices in health support area. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (21.02.2021)
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3 KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. PEDFUK,2020 ISBN 978-80-7603-142-5 MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4 Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2 Komunitní programy: Škola podporující zdraví Zdravé pracoviště Bezpečná komunita Zdravé město |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (31.10.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquire basic didactic procedures specific to the area of comprehensively conceived health promotion. Seminars create space for practical use of didactic skills of students in creating programs for children and youth within the framework of school and community projects. The seminars provide space for reflecting on prepared programs and discussing youth work in the field of health promotion and prevention of risky behavior. The course combines knowledge of didactics of health education for primary and secondary schools. |
|
||
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (23.02.2018)
1.Implementation of health support and cross-themes in the school curriculum at primary and secondary schools. |