|
|
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (20.02.2023)
|
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (29.12.2023)
Students use the terminology of general didactics in the context of interest activities (Valenta, operationalized goal/core activity, OSV principles: practical, personified, accompanying; Jirásek, experience/experience, holistic education; Jonassen, Land, Mareš, Pelikán, Jirásek, Holec, Neuman, learning environment accentuating the student, pedagogy of the environment - direct and indirect educational influence; Vygotský, Křivohlavý, zone of immediate development; Csikszentmihalyi, Flow/stress/boredom; Kolb, Hanuš, Drahanská, experiential learning, reflection, formative assessment, constructivism in teaching, Čáp, Mareš , Kalhous). They interpret the activity/game/core activity as a method in relation to an operationalized goal (affective, psychomotor, cognitive domain of goals). They argue the meaning of pedagogical diagnosis of the group for setting a safe educational context of activities (situation for social learning at the level of eustress). They compare the possibilities of social motivation (needs of the group; reference frame of the group) of the individual with the situation of group dynamics (also in connection with the goals of developing the competence to cooperate). They apply the principles of OSV: practical, personified, accompanying and reflection (review) as a didactic support of the learning process in interest activities. |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka 14 hodin i s přípravou, samostudium literatury (za celý semestr) 50 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 40 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 36 hodin. Seminární práce 40 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času.Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování.Praha : Portál, 2002. HÁJEK, B. , HOFBAUER, B. , PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : PF UK, 2003. ISBN 80-7290-1 Školská zařízení pro zájmové vzdělávání.Soubor metodických textů k činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže, školních klubů, školních družin. Praha : MŠMT, 2002. Výukové programy v činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže.Praha : IDM MŠMT, 2003. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN-80-7178-463-X |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)
Aktivní účast v seminářích. Úloha v seminární práci jako podklad pro hodnocení. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM. |
|
||
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8977 Heslo pro hosty: akredkpg19 |