|
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (09.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Using the knowledge of social pedagogy, risky behavior, the student analyzes, assesses and evaluates model situations of problematic, risky behavior of pupils in the current school, proposes solutions and prevention.
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3. BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011. 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0. BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Triton, 2011. 202 s. ISBN 978-80-7387-432-2. BENDL, S. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2005. 298 s. ISBN 80-7254-624-4. JEDLIČKA, R. Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 246 s. ISBN 978-80-7367-788-6. KOLÁŔ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Portál. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4 VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství I. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 289 s. ISBN 978-80-7290-710-6. Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy - aktuální znění. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Examination Requirements:
Passing the test (one regular and two resit dates).
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Influence of environment on education, problems of risky behavior.
Manifestations of risky behavior in school environment.
Contexts of risk behavior of children and adolescents.
Causes of risky behavior of children and adolescents
Prevention and solution of risky behavior
Cooperation of schools and families with institutions in dealing with manifestations of risky behavior.
|