|
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (10.09.2023)
Objective: Using knowledge from the field of social pedagogy and risky behavior, the student analyzes, assesses and evaluates model situations of problematic, risky behavior of pupils in the current school, proposes solutions and possibilities for prevention, orients himself and draws from professional literature. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (19.01.2020)
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. (2015). Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha: Triton. BENDL, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton. BENDL, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton JEDLIČKA, R. (2011). Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Praha: Portál, KOLÁŔ, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. KYRIACOU, CH. (2005). Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. KRAUS. B. (2014). Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. PROCHÁZKA, M. (2012). Sociální pedagogika. Praha: Grada. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (10.09.2023)
Exam requirements: • active participation in seminars (presentation of a specific preventive activity) • successful completion of the test (one regular and two correction dates). |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (10.09.2023)
1.Defining the issue of risky behavior. 2. Manifestations of risky behavior in the school environment. 3. Contexts of risky behavior of children and adolescents. 4. Causes of risky behavior of children and adolescents. 5. Prevention and solution of risky behavior. 6. School preventive program and social pedagogy. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (10.09.2023)
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/edit.php?id=7966 |