|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2023)
student/ka ověřuje učitelské způsobilosti student/ka utváří schopnost reflexe vlastní učitelské činnosti, dovednosti prezentovat, vysvětlovat a obhajovat své pojetí vyučování. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (15.09.2023)
6 ECTS odpovídají150 hodinám práce studenta - cca 75 hodin přímé pedagogické práce v ZŠ, kam je student přidělen - 21 hodin reflexe s provázejícím nebo VŠ učitelem - cca 40 hodin příprava na pedagogickou práci - 14 hodin sebehodnocení v Souboru kvalit, vedení reflektivního deníku a další úkoly dle požadavků vedoucí paralelky |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (15.09.2023)
Povinná literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit teorii s praxí: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011.ISBN 978-80-7315-221-5. SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9- SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5 TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ FENSTENMACHER, G. D., SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. HORSKÁ, V.Koučování ve školní praxi, Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.
Doporučená literatura: KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. KOSOVÁ, B., TOMENGOVÁ, A. a kol. Profesijná praktická príprava budúcich učitelov. Banská Bystrica: Elianum, 2015. PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X. PÍŠOVÁ, M., ČERNÁ, M. Pro mentory projektu Klinický rok. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-854-3. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8- PÍŠOVÁ, M., DUSCHINSKÁ, K. a kol. Mentoring v učitelství. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty v Praze, 2012. ISBN: 978-80-7290-589-8. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (14.09.2023)
aplikace znalostí a zkušeností v praxi skupinová reflexe sdílení zkušeností mentoring |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (15.09.2023)
Description of Focus: Practice focuses on focusing on the development of full-scale teacher competences and learning experience in the context of classroom performance. Verifies the level of teaching at the end of the course. Organization and course of practice: Students can enroll in practice for university teachers who provide practice at selected faculty teachers at elementary schools. The practice is realised in the form of hospitals and interviews, educational outputs and analyzes, consultations and independent student work. Students take part in practice in pairs under the guidance of faculty teachers and field didactics who practice content in the course. In the context of continuous practice, students continuously, along with the faculty teacher, reflect the lesson hours and plan for further lessons. A pair of students in practice in one class provide the possibility of mutual support in solving problems, joint planning and further cooperation. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (15.09.2023)
|