|
|
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
|
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
The aim of the course is to introduce students into basic terms and help them look for adequate methods of teaching multicultural education. |
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (17.10.2010)
ACTON, GALLANT, VONDRÁČEK. Romové. Praha: Svojtka and Co., 2000. ISBN 80-7237-249-1 GABAL, I. Etnické menšiny ve střední Evropě. Praha: G plus G, 1999. ISBN 80-86-103-23-4 HOPPE, S., HOPPE, H., KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6 KOL. AUT. Interkulturní vzdělávání. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s., 2002. ISBN 80-7106-614-1. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X PIKE, G., SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-369-2 PIKE, G., SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu II. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-474-5 PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum.Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2 RÝDL, K. a NEZEL, I. Rasismus a nacionalismus v současném životě. Praha: IPPP, 1997. ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9 ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8 Mezinárodní dokumenty o lidských právech a humanitárních otázkách
Internetový portál: www.varianty.cz
|
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
Students choose one of the topics of multicultural education and can select one of three options of dealing with it: ? seminar paper ? poster ? Powerpoint presentation |
|
||
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
? multicultural education as a cross-sectional topic in Framework Education Programme (RVP) and School Education Programme (ŠVP); ? the definition of basic terms (integration, assimilation, inclusion, stereotypes, xenophobia, rasism, gender issues); ? culture traditions of different nations and ethnic groups ? different symbols in communication, communication barriers, etiquette; ? topical issues of teaching multicultural education; ? sources of information for teaching multicultural education; ? specific methods of teaching multicultural education with examples. |