|
|
|
||
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2012)
|
|
||
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2012)
Complex orientation in development approach education pre-school child, nursery school and concurrently sight pre-school pedagogy. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (09.10.2016)
Gardošová, J., Dujková, L.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha, Portál 2003. HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 286 s. ISBN 978-80-7367-628-5 Havlínová, M. a kol. Kurikulum podpory zdraví.Praha: Portál, 2000. KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010, 455 s. ISBN 978-80-7367-828-9 Komenský, J.A. Informatorium školy mateřské. Praha: Academia,2007.ISBN978-80-200-1451-1 Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-274-1568-1 Lenderová, M., Rýdl, K. Radostné dětství? Praha: Paseka, 2006. Mertin,V., Gillernová, I. Psychologie pro učitelky pro mateřské školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X. Opravilová, E., Gebhartová,V. Jaro, léto, podzim, zima v mateřské škole. 1.- 4.díl. Praha: Portál, 1998. Opravilová, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada 2016. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2016
|
|
||
Last update: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (08.09.2017)
Požadavky na zkoušku: znalosti z odborných zdrojů prezentovaných v přednáškách, písemný test a obhajoba seminární práce. Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné. |
|
||
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2012)
The first third of the course focuses on the structured introduction to the education of a pre-school child, their status in the family and in institutional care within a historical context. The basic terminology of a pre-school teacher will be defined. The shift will then be toward the theoretical foundations from the creation of kindergartens to the present. The orientation and implementation of education in kindergartens since 1989. An explanation of the personality orientation in pre-school education on targets, organisation, content and work methods and the Framework Educational Programme for Pre-school Education. An explanation of the needs of the child and current trends in education in families, the place of play in the needs and tutoring of the child. Students can select their seminar work from individually discussed spheres, present it and hold discussions with the group. The papers presented will have an influence on the qualification of the examination.
|