|
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 46 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams Vam bude zaslan pozvankou. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Povinná: HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L. Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 80-2440-208-4. ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 57 s. ISBN 978-80-7290-794-6. TOMKOVÁ, A., CHVÁL, M., HEJLOVÁ, H. Pedagogický a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu. In Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 60(3), 2010. s. 314-325. ISSN 0031-3815. Doporučená: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. ŠVEC, V. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství? In Pedagogika, 56(1), 2012. s. 91-102. ISSN 0031-3815. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Obsah: 1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů. 2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu. 3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 8. Závěrečné zhodnocení. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
- vložení dokumentace praxe - záznamy z hospitací, přípravy na vlastní |