|
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Čáp, J. Mareš, J: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004. Fontána, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál 1997. Helus, Z.: Sociální psychologie. Praha, Portál 1998. Hrabal, V.: Diagnostika. Praha, PedF.UK 2002. Piaget, J.: Psychologie inteligence. Praha, SPN 1970. Sternberg, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha, Portál 2002. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Pomáhající profese (učitelská profese) - pojetí, nároky, rizika. Učení a poznávání – vztah k poznávání, učební a poznávací styly, efektivní strategie učení. Motivace – motivování žáků ve škole, nuda a strach ve škole. Hodnocení ve škole – orientující a rozvíjející formy hodnocení (rizika a možnosti), školní úspěšnost. Autodiagnostika učitele. Socializace ve škole a rodině, rodinná výchova (specifičnost socializačního vlivu školy a rodiny), interakce učitel – rodič. Struktura a dynamika sociální skupiny, školní třída (sociální normy, status, role atd.). Sociální percepce a komunikace – percepčně postojová orientace učitele. Interakce učitel – žák (atribuční procesy). |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
- written test, can be repeated twice |