Health Aspects in the system of Physical Culture an Physical Education. The Education aiming to the correct posture of the human body, goals and principals of its learning. The muscle dysbalance and its results. Mastering of specific diagnostic methods and basic remedy means.
Last update: Erudio ()
Zdravotní TV v systému tělesné kultury a tělesné výchovy. Výchova ke správnému držení těla, význam a metodika nácviku. Svalová nerovnováha a její důsledky. Osvojení vybraných diagnostických metod a základních vyrovnávacích prostředků.
Literature - Czech
Last update: HAJKOVAJ (13.09.2005)
Hošková, B., Matoušová. M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha: UK, 1999.
Pernicová,H. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993.
Kabelíková,K., Vávrová,M. Cvičení k obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997.
Hronzová,M. Kondiční a vyrovnávací cvičení. Praha: Mills, 2003.
Krištofič,J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha: ISV, 2000.
Syllabus -
Last update: HAJKOVAJ (13.09.2005)
Forms of remedial physical education. Health classification. Relations between Physical education and Remedial or Therapeutic physical education. Structure and composition of lessons. Didactic principles of RPE. Correct and wrong posture, physical exercises and their influence on the posture. Functional and kinesiologic diagnosis, testing and assessment techniques and scales. Local exercises, stretching and strengthening exercises, relaxation and breathing exercises, balance and motor control exercises. Application of gymnastic tools, requisites and apparatus - balance balls, elastic bands, stucks, Indian clubs, ribstalls, balance benches, beams, ladders. Acquiring basec motor skills (practice) and elementary diagnostic skills (observing and assessment).
Last update: HAJKOVAJ (13.09.2005)
Formy zdravotní TV. Zdravotní skupiny, Vztah TV, ZTV a LTV, stavba a organizace cvičebních jednotek. Didaktické zásady v ZTV. Správné a vadné držení těla, vliv tělesných cvičení na držení těla. Funkční a pohybová diagnostika, testy a hodnotící škály. Cvičení pro jednotlivé oblasti těla, zásady a způsoby cvičení protahovacích, posilovacích, dechových a relaxačních, balančních a koordinačních. Cvičení s náčiním a na nářadí v rámci ZTV - balanční míče, pružné tahy, tyče, švihadla, kužele, žebřiny, lavičky, trampolíny, švédské bedny, kladiny, žebříky. Zápočtové požadavky - osvojení základních pohybových dovedností (praktické cvičení) a schopnosti elementární diagnostiky (pozorování a hodnocení).