|
|
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (11.09.2023)
The course is conceived as training of reading comprehension skills on B2 level with a focus on understanding longer scholarly texts (understanding the gist as well as reading for detail). The course requires regular fulfilment of assigned exercises and tasks on the Moodle platform. The assignments take up approximately 90 minutes/week. |
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (17.09.2022)
|
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (03.09.2023)
Pravidelné a úspěšné absolvování cvičení a úkolů na platformě moodle a závěrečné atestace Hodnocení: 70% práce v kurzu, 30% závěrečná atestace |
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
Odborné texty vybrané z aktuálních publikací a orientované na studijní potřeby studentů Doporučená literatura: Bayerlein, O., Buchner, P: Lesen. Campus Deutsch, Hueber 2013 |
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
E-learningová |
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
Strategie čtení: Formulace hypotéz, formulace otázek k textu, skimming, scanning, odvozování slov z kontextu, shrnutí textu Receptivní gramatika: identifikace větných členů, slovesný rámec, slovesné kategorie, nominální skupina, logické konektory, deiktika, negace |
|
||
Last update: Klára Tschek, M.A. (29.01.2023)
German at a level of at least A2+, the level will be tested by a diagnostic lexical-grammatical test at the beginning of the course. Knowledge of Czech at a minimum level of C1. |