Optional seminar for future teachers of physics.
Practical training of heuristic approach to physics teaching and learning. Students can perceive both the role of pupils actively "discovering" new physics facts and ideas and discuss a methodology of this approach.
Last update: T_KDF (16.05.2011)
Výběrový seminář pro studenty učitelství fyziky pro ZŠ a SŠ. Jde o praktický nácvik heuristického způsobu výuky
základních partií obecné fyziky. Posluchači v rámci semináře zažijí jak roli žáků aktivně "objevujících" nové
poznatky, tak metodický nadhled nad danými tématy.
Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (05.05.2020)
Aktivní účast minimálně 75% vyučovacích hodin. Náhradní plnění možné výjimečně po dohodě s vyučující.
Literature - Czech
Last update: T_KDF (12.05.2005)
K tomuto předmětu není žádná literatura.
Syllabus -
Last update: T_KDF (10.05.2005)
Analysis of methodology, typical errors and misconceptions, solving and creating of tasks, design and construction of simple instruments and teaching aids to thematical areas: Electromagnetism, Acoustics, Elements of other topics (particle physics, astronomy).
Last update: T_KDF (10.05.2005)
Rozbor metodických postupů, ukázky a rozbor typických žákovských chyb, řešení zadaných a vytváření vlastních úloh, konstrukce jednoduchých přístrojů a učebních pomůcek k níže uvedeným tématům školské fyziky Rozbor metodických postupů, ukázky a rozbor typických žákovských chyb, řešení zadaných a vytváření vlastních úloh, konstrukce jednoduchých přístrojů a učebních pomůcek k níže uvedeným tématům školské fyziky (zejména na úrovni 2. stupně ZŠ resp. nižších stupňů gymnázií): Elektromagnetismus, Akustika, Jaderná a částicová fyzika - základní poznatky, Astronomie - základní poznatky.