Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Témata (stěžejní jsou témata 1, 3, 4):
1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba,
hodnocení ŠVP. Individuální programy rozvoje dítě se specifickými potřebami včetně dětí nadprůměrných v
intelektové oblasti. Analýza vybraného ŠVP z pohledu didaktiky matematiky a předmatematické gramotnosti. Zvláštní
zřetel na klady a úskalí ŠVP a PMG v lesní mateřské škole. Akcent na přesahy s důrazem na dynamické didaktické
konektivní struktury v četně zasazení pracovních listů do didaktických struktur.
2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí. Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály tištěné i digitální a kritický pohled učitele; analýza pracovních listů. Kritická práce s dostupnými didaktickými materiály určenými pro práci v mateřské škole.
4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam); diagnostika před vstupem do školy.
5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); úskalí
rozvoje PMG u dětí cizinců.
6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hry
s pravidly (pořádání akcí pro rodiče s dětmi a organizace třídních schůzek ve spolupráci s oborovým profesionálem).