|
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (29.01.2022)
Metodika výuky, tvorby a realizace studentských projektů. Důraz je kladen na smysluplnost vytvořených projektů a reálnou možnost jejich využití v pedagogické praxi budoucího učitele. Prioritou jsou konzultace v seminární skupině studentů s cílem osvojení přesných formulací záměrů, východisek, plánování, vytyčení hlavních cílů předkládaných projektů. Cílem předmětu je vytvoření "databáze" ověřených projektů, které mohou budoucí absolventi využít ve své pedagogické praxi, nebo mohou sloužit jako modelové projekty pro reálné projekty budoucí. |
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (29.01.2022)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut Samostudium literatury (za semestr): 15 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 10 hodin Příprava na zápočet: 5 hodin |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)
Základní literatura: DVOŘÁKOVÁ, M., KAŠOVÁ, J., TOMKOV, A. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1. DVOŘÁKOVÁ, M. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak: Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : IUVENTA, 1995. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5. KOTEN, T. Škola? V pohodě! Most : Hněvín, 2009. ISBN 978-80-86654-25-6 Svobodová, R. Projektové řízení a projektové vyučování, aneb, jak na výukové projekty podle zásad projektového řízení. 1. vyd. Choceň : PM Consulting, 2010. 100 s. ISBN 978-80-254-8174-5. VALENTA, J. aj. Pohledy: projektová metoda ve škole a za školou. Praha : IPOS-ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0. Doporučená literatura: DEWEY, J.; KILPATRIC, W. H. Der Projekt, Plan, Grundlegugg und Praxis. Weimar: Herman Böhlaus Nachfolger,1935. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E.; NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000, ISBN 80-85783-28-2. JANKOVCOVÁ, M.; PRŮCHA, J.; KOUDELA, J. Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha : SNP, 1989. ISBN 80-04-23209-4. KAISER, F. J. Projektstudien und Projektarbeit in der Schule. Bad Heilbronn: Klinkhardt, 1997. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. PETTY, G. Moderní vyučování. 3. vyd. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X. PIKE, G.; SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98. RAKOUŠOVÁ, Alena. Integrace obsahu vyučování: Integrované slovní úlohy napříč předměty. Praha: Grada, 2008, 160 s. ISBN 978-80-247-2529-1. SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování : Spolupráce žákůve skupinách. Praha : Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-80-7367-246-1. SPOUSTA, V. Integrace základních druhů umění ve výchově. Brno : Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1640-X.
Kaschub, M., Smith, J. Promising practices in 21st century music teacher education. Oxford University Press,2014. 304 pp. ISBN: 978-0-19-938475-4. Tobias, E., Campbell, M., Greco, P. Bringing curriculum to life: Enacting project-based learning in music programs. NAfME, 2015, pp. 39-47. Solomon, G. Project-Based Learning. Available on: https://free.openeclass.org/modules/document/file.php/ENG155/Projects%20online/PBL-Primer-www_techlearning_com.pdf Gaunt, H., Westerlund, H. Collaborative Learning in Higher Music Education. Routledge, 2016. 302 pp. ISBN 9781138270121. |
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (01.02.2024)
Viz Podmínky zakončení předmětu |
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.01.2023)
1. Návrhy témat projektů, diskuse. Páteří každého z projektů je práce s hudebním dílem a jeho konkrétním didaktickým využitím. Projekt musí obsahovat komplexní analýzu vybraného hudebního díla a jeho pedagogickou interpetaci a konkrétní zasazení do mezipředmětových vazeb vzdělávacích oblastí RVP (např. Člověk a jeho svět, Človek a společnost, Umění a kultura atd.) 2.-12. Realizace projektů (samostatně nebo ve dvojici studentů). |
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (07.03.2024)
Písemný návrh projektu obsahující veškeré náležitosti - viz anotace a sylabus - zaslání do 10. 17. března viz Moodle. |