Last update: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
In the educational field, instrumental interpretation art is characterized by specific features compared to the standard concept of teaching other professional disciplines. The research work deals with areas related to particular specifics. These include, for example, work with musical and interpretive talent, teaching and education in the field of musical art, interpretive instrumental adult education, individual curricula - mentoring, the issue of didactic interpretation, comparison of music art education systems in the Czech Republic and abroad. In the teaching of instrumental interpretation, it is a continuity of European cultural traditions in the field of the study of scores, teaching systems, methodological and didactic insights and concert interpretation outputs with new perspectives of the field, with changing requirements for form, content and outputs. social acceptance structures.
Form of teaching - individual consultations, individually determined topics of possible written works
Last update: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)
Nástrojové interpretační umění je v edukační oblasti charakterizováno specifickými rysy v porovnání se standardní koncepcí výuky jiných odborných disciplín. Výzkumná práce se týká oblastí spjatých s jednotlivými specifiky. Jsou to např. práce s hudebním a interpretačním talentem, výuka a výchova v oblasti hudebního umění, interpretační nástrojové vzdělávání dospělých, individuální studijní plány - mentoring, problematika didaktické interpretace, komparace systémů hudebního uměleckého vzdělávání v ČR a v zahraničí. Ve výuce nástrojové interpretace se jedná o kontinuitu evropských kulturních tradic v oblasti studia partitur, systémů výuky, metodických a didaktických náhledů a koncertních interpretačních výstupů s novými perspektivami oboru, s měnícími se požadavky na formu, obsah i výstupy výuky, které reagují na vývojové tendence ve strukturách sociální akceptace.
Forma výuky - individuální konzultace, individuálně stanovená témata eventuálních písemných prací |