|
|
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2008)
|
|
||
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
Cílem předmětu je připravit studenty na všestranné využití klavíru pro školní praxi ve všech hudebních činnostech. Požadavky na úroveň klavírní hry jsou vepsány do klavírního programu C, který budou plnit ve 4. semestru všichni studenti (tedy i ti, kteří v předcházejících semestrech pracovali podle programu B, neboť byli při příchodu na fakultu začátečníky). |
|
||
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. KODEJŠKA,M.: Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M..: Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. Kodejška,M.: Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ. C program (kompendium) 2005. MALÝM ZPĚVÁČKUM: Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986, s.255. VISKUPOVÁ,B.: Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49. |
|
||
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
V plánovaném rozsahu přímého vyučování v 13 lekcích budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu - C program, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní.
|
|
||
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2011)
zápočet, zkouška |
|
||
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
Konkrétní úkoly v semestru jsou následující: A) V levé ruce umět vytvořit kromě základních akordů harmonické B) Ze sbírky písní pro hudebně pohybovou výchovu se naučit hrát a K těmto písním si student vytvoří vlastní stylizovaný doprovod.
Dovednost zazpívat a zahrát ve dvou vhodných transpozicích a ve stylizovaném a harmonicky obohaceném doprovodu tyto písně: Ach, synku, Já do lesa,Žežuličko,Rybička maličká,Škubejte kravičky Šel tudy,Travička,Pod naším okýnkem,Pec nám spadla (dle Výběru lidových a umělých písní pro UMŠ - M. Kodejška). To je on,Jahůdka,Malý lvíček, Struhadlo,Lečo,Bedla E) Hra a zpěv české státní hymny Kde domov můj
Zkouška ze Hra na klavír a impr. dopr. IV A) 6 přednesových skladeb dle vlastního výběru (dvě z 1. semestru, dvě z 2. semestru a 2 ze 3.semestru) B) Dvě rytmicko melodická průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích C) Doprovod dvou písní (jednu dle vlastního doprovodu) pro předškolní děti z příručky od M. Kodejšky a M. Popoviče v transpozicích a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) - durové písně se zpěvem D) Doprovod dvou mollových písní dle vlastního výběru pro předškolní děti ve stylizovaném doprovodu a se zpěvem. E) Hra dvou určených písní ze zpěvníku pro MŠ Malým zpěváčkům (podle not) G) Zpěv a hra České státní hymny Hodnocení zkoušky na konci 4. semestru: Žádná uvedená oblast (body A až F) nesmí mít menší počet bodů než 5. Maximálně je možné získat 10 bodů. |