Cílem předmětu je vybavit studenta sbormistrovství specifickými instrumentálními dovednosti potřebnými pro hru sborovým partitur, které jsou odlišné od hry klavírní literatury (např. čtení více notových osnov najednou, oktávová transpozice tenorových partů apod.). Výběr skladeb se řídí stupněm obtížnosti s přihlédnutím k technické vyspělosti studenta od jednodušších ke složitějším, se zřetelem na partitury pro různé typy sborů (dětské a ženské, mužské, smíšené) a různých stylových období. Partitury hrajeme nikoli jako technická cvičení, ale usilujeme o výraz a představu skladby jako celku z hlediska frázování, dynamiky, vytváření gradačního oblouku s dynamickým vrcholem apod. Některé partitury je možné hrát také zpaměti, v transpozici, nebo i z listu.
Literature - Czech
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2011)
BURGHAUSER, J.; EBEN, P. Hra a čtení partitur. Praha : Supraphon, 1960, 2. vyd. 1990.
Requirements to the exam - Czech
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.08.2016)
- maximálně 3 absence - připravenost na jednotlivé hodiny
PŘEHRÁVKA K ZÁPOČTU Student si vybere 20 libovolných skladeb dle níže uvedených kritérií. Na přehrávku přinese seznam skladeb, vyučující si namátkou některé skladby vybere k přehrání.
- je-li skladba delší než 2 strany, pak se každé další 2 strany počítají jako další skladba (např. čtyřstránková skladba se tedy počítá za dvě) - vybrané partitury nemusí být na hranici hratelnosti studenta, ale musí korespondovat s úrovní technických dovedností studenta (mezi jednoduššími skladby se musí objevit i obtížnější)